• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suhtekorralduse neli rolli

Võimalus kommunikatsioonijuhtimise kaudu ettevõtte väärtust suurendada peitub esmajoones organisatsiooni valmisolekus ning juhi poolt püstitatud ja defineeritud vajaduses suhtekorraldusliku teenuse järele.
Teisiti öeldes väljendab suhtekorralduslike võimaluste ärakasutamine või selle valdkonna eiramine juhi hoiakuid ja arusaama suhetest, nende olulisusest ettevõtte tegutsemiskeskkonnas ning usku, et kommunikatsiooni planeerimise teel on ettevõtte tulemusi võimalik oluliselt parandada.
Tinglikult võib välja tuua neli üsna laialt levinud suhtekorraldaja kategooriat. Otsustuskatalüsaator-psühholoogi vajaduse võib täita ka personalijuht või lihtsalt aktiivse kuulaja rolli täita oskav inimene ettevõttest. Juht vajab teda kui oma mõtete peeglit või katalüsaatorit, kes oleks abiks otsuste tegemisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teisena võime eristada tankist-keeleoskajat. Selle kategooria puhul vajab juht aga selgelt inimest, kellel oleks elementaarsed käsitöönduslikud kommunikatsioonitöö või siis filoloogilised teadmised. See inimene kannab ametinimetust infojuht või pressiesindaja. Tema ongi tegelikult see, kes kommunikatsiooniprotsessis vahendab ettevõtte sõnumeid avalikkusele ja meediale.
Kolmandaks on lobitöö tegija-suhete klaarija. Selle kategooria puhul soovitaks sisseostetavat suhtekorraldusteenust. Majasisese inimese usaldusväärsus lobitöö tegijana on juba ette sellesama asjaoluga kahandatud. Kindlasti ei oma ta vajalikul määral välist informatsiooni ning suhete pagasit kas või seetõttu, et on keskendunud vaid tööandja sektorile ning olulist osa tema ajaressursist täidavad majasisesed igapäevatöö rutiinid.
Neljandaks on analüütik-kommunikeerija. Selle kategooria puhul saame rääkida suhtekorraldusest kui kommunikatiivsest täisteenusest ettevõtte otsustusprotsessis. Suhtekorraldaja on kui diagnostikakeskus, kes püüab, salvestab, uurib ja selekteerib erinevaid impulsse ning sünteesib uusi, et suunata need õiges mahus ja valitud kiirusega kindlaksmääratud kanalisse. Nüüd jääb vaid oodata sõnumite mõju. Siin tuleks arvestada ka teatava riskiastmega.
Autor: Piret Mürk

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele