• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • 22.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suhtekorralduse neli rolli

Võimalus kommunikatsioonijuhtimise kaudu ettevõtte väärtust suurendada peitub esmajoones organisatsiooni valmisolekus ning juhi poolt püstitatud ja defineeritud vajaduses suhtekorraldusliku teenuse järele.
Teisiti öeldes väljendab suhtekorralduslike võimaluste ärakasutamine või selle valdkonna eiramine juhi hoiakuid ja arusaama suhetest, nende olulisusest ettevõtte tegutsemiskeskkonnas ning usku, et kommunikatsiooni planeerimise teel on ettevõtte tulemusi võimalik oluliselt parandada.
Tinglikult võib välja tuua neli üsna laialt levinud suhtekorraldaja kategooriat. Otsustuskatalüsaator-psühholoogi vajaduse võib täita ka personalijuht või lihtsalt aktiivse kuulaja rolli täita oskav inimene ettevõttest. Juht vajab teda kui oma mõtete peeglit või katalüsaatorit, kes oleks abiks otsuste tegemisel.
Teisena võime eristada tankist-keeleoskajat. Selle kategooria puhul vajab juht aga selgelt inimest, kellel oleks elementaarsed käsitöönduslikud kommunikatsioonitöö või siis filoloogilised teadmised. See inimene kannab ametinimetust infojuht või pressiesindaja. Tema ongi tegelikult see, kes kommunikatsiooniprotsessis vahendab ettevõtte sõnumeid avalikkusele ja meediale.
Kolmandaks on lobitöö tegija-suhete klaarija. Selle kategooria puhul soovitaks sisseostetavat suhtekorraldusteenust. Majasisese inimese usaldusväärsus lobitöö tegijana on juba ette sellesama asjaoluga kahandatud. Kindlasti ei oma ta vajalikul määral välist informatsiooni ning suhete pagasit kas või seetõttu, et on keskendunud vaid tööandja sektorile ning olulist osa tema ajaressursist täidavad majasisesed igapäevatöö rutiinid.
Neljandaks on analüütik-kommunikeerija. Selle kategooria puhul saame rääkida suhtekorraldusest kui kommunikatiivsest täisteenusest ettevõtte otsustusprotsessis. Suhtekorraldaja on kui diagnostikakeskus, kes püüab, salvestab, uurib ja selekteerib erinevaid impulsse ning sünteesib uusi, et suunata need õiges mahus ja valitud kiirusega kindlaksmääratud kanalisse. Nüüd jääb vaid oodata sõnumite mõju. Siin tuleks arvestada ka teatava riskiastmega.
Autor: Piret Mürk

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.02.25, 18:49
Analüüs: kulla hind purustab uusi rekordeid ja läheneb 3000 dollarile
Kulla hind kasvas jaanuaris väga kiiresti – pärast mõnekuust külgsuunalist liikumist on kuld nii dollaris kui euros uued rekordid saavutanud. Sellele aitasid kaasa nii turu tugevad fundamentaalnäitajad kui ka Trumpi alustatud kaubandussõda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele