Nii nagu tavaelus, saab ka Internetis saata otsepostitusega laiale reklaammaterjale, ilma et adressaat selleks soovi oleks avaldanud.
Tavapostitusel kõrgete kuludega harjunule tundub tasuta e-post väga ahvatlev, et sedasama reklaami lisaks postilijoni abile ka elektroonilisel teel massilevitada.
Seda siiski väga tihti ei tehta. Põhjus on selles, et kui kõik asuksid ära kasutama tasuta postituse võlusid ja adresseeriksid oma reklaampakkumised kõigile e-posti aadressidele, muutuks see suhtluskanal mõttetuks: enamasti tööasjade ajamiseks mõeldud postkast oleks ummistunud pakkumistest, mis segavad e-kirjade seast tõeliselt tööks või sõpradega suhtluseks vajalike leidmist.
Veebis kaupu müüva firma jaoks on siin lahendus ka Internetis püsiklientide tekitamine. Selleks koostatakse meililist, iga kasutaja, kelle aadress reklaami- või ka uudistelisti lisatakse, peaks selle jaoks ise nõusoleku andma.
Sel juhul on kindel, et kirja saavad vaid asjast huvitatud ja teiste silmis ei muutu väärtuslik kaubamärk odava massipostitusega seostatavaks.
Samuti on oluline Internetis ka silma paista, olles otsingumootorites eespool. Tavaelus tähendab see paremate müügipindade omandamist käidavamates kohtades, Internetis on samamoodi. Seal on käidavamad kohad suured portaalid, kuhu saab oma ?ukse? jätta reklaambanneri, lingi või teksti abil ning otsingumootorid. Neis oli silmapaistvuse saavutamine enamasti tasuta, nüüd tuleb ka paljudes otsingumootorites end nähtavaks osta, praegu küll üsna väikeste summade eest.
Kui päris elus on kaup mida ostetakse katsutav ja vaadatav igast nurgast, siis Internet mõnes mõttes piirab kauba esitlusvõimalusi. Igat asja võrgu kaudu müüa ei õnnestugi. Selleks, et kaupa Internetis edukalt müüa, uuri selle esitlemise võimalusi. Hea on müüa teenuseid, igapäevakaupu ja elektroonilist kaupa. Neid ostetakse ka siis, kui esitlus toimub madala kvaliteediga veebipildi, helifaili või paremal juhul üle Interneti näidatava video või interaktiivse slaidiprogrammi kaudu.
Pärast enda Internetis nähtavaks tegemist pole kauba müügiprotsess kaugeltki mitte lõppenud. Esialgne reklaam võib veebilehele tuua ka täiesti sihtgrupiväliseid külastajaid, ?õiged? kliendid aga võivad endiselt olla teadmatuses. Müügivahendiks on sel juhul logianalüsaatorid, mis analüüsivad ja vajadusel esitavad graafiliselt kodulehe külastusstatistikat, mille abil rõhuasetusi muuta.
Seotud lood
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.