• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • 07.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti mainet upitavad maksud

Uuringufirma Emor ja konsultatsiooniagentuur Interbrand küsitlesid turiste ja ettevõtjaid viiest välisriigist, et Eesti maine kujundamise jaoks välja selgitada, millised väärtused Eestit iseloomustavad.
Üheks suurimaks miinuseks pidasid firmajuhid seda, et potentsiaalsete investorite ja importijate jaoks pole info Eesti kohta kättesaadav ja seetõttu jõutakse investeeringuni vaid suusõnaliste teadete või isiklike suhete kaudu. Samuti puudub ettekujutus äri tegemisest saadavast kasust.
Kaugemate riikide investoreid häiris ka see, et eestlased ja venelased ei saa omavahel hästi läbi, mistõttu on raske neid koos töötama panna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Soome firmajuhte paneb muretsema iganenud tolli- ja litsentsi taotlemise protseduurid, mis teevad koostöö keeruliseks. Seesama häiris ka Vene ärimehi. Samas ei teadnud enamik venemaalastest midagi Eestisse investeerimise võimalustest. Soomlased nentisid, et Eestis ei ole sellist tööstusharu, mille poolest riik tuntud oleks, palju on suurfirmade tütarettevõtteid.
Investorid nimetasid olulisemate turule tulemise ajenditena pakkumise vähesust, kui turu arenedes nõudlus kasvas.
?Seni oleme suutnud katta palga ja elektri hinnatõusu kulud toodangumahu suurendamise abil, kuid kulude kasv ei pruugi investeeringut enam meie jaoks nii atraktiivseks teha,? ütles üks Saksamaa importöör.
Kõige nõrgemaks peeti Eesti puhul seda, et turism väljaspool Tallinna on peaaegu olematu. Kõige ebameeldivam on välisriigi turisti jaoks halb infrastruktuur. Puuduvad teeviidad, maakohtades ei räägita võõrkeeli, pakutavaid teenuseid on vähe. Samuti pole puhkusepakette ja seetõttu tuleb infot ise hankida ja reis kokku panna, mis kokkuvõttes tuleb liiga kallis.
Välisriikide ettevõtjad pidasid meie nõrgaks küljeks ka rahvusvahelise töökogemuse puudumist. Samas on välisriikide investorid pragu veel valmis meie kui kiiresti areneva riigi puudusi aktsepteerima eeldades seda, et riik nende probleemidega siiski tegeleb.
Eesti mainekujunduskampaania töögrupp otsustab järgmise nädala lõpuks, mida saadud infoga peale hakata. Ees on ka veel uuringu teine etapp. Kogu uuringuprojekt läheb maksma 3,315 miljonit.
Soome:
Riik peab tagama nii välisinvestoritele kui importijatele teenused/tooted konkurentsivõimelisel hinnatasemel, et kindlustada edaspidised ärisuhted.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rootsi:
Kõik esindajad on oma tütarettevõtte tegevusega seni rahul ja usuvad selle jätkuvasse edusse.
Vene importöör:
?Me vajame rohkem infot Eesti kohta üldiselt. Mida võib Eesti pakkuda kui tootja??
Saksamaa importöör:
?Tooraine on oluliselt kallim kui Venemaal, kuid kvaliteedis märkimisväärset erinevust ei ole.?
Suurbritannia importöör:
?Tugevuseks on see, et tehased on paindlikud, sest nad pole suured ja neil pole suuri üldkulusid... aga see võib olla ka nõrkuseks, sest jõudlus on madal ja tarneperiood pikk.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele