• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,6%39 573,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,6%39 573,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.02.02, 14:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa ja Euroliidu vahel algab lennundussõda

1.aprillist võib alata lennundussõda Venemaa ja Euroopa Liidu vahel, konstateerib Itaalia ajaleht Corriere della Sera.
Sel päeval jõustub Euroopas uus seadus, mille eesmärgiks on võitlus 'keskkonna akustilise saastamise' vastu.
Sajad liiga valjult mürisevat vene lennukid ei saa enam luba maabuda Euroopas. Vastumeetmena on Moskva lubanud tõsta järsult Euroopa lennukompaniidele tariife.
Ametkonnad peavad praegu läbirääkimisi mõlemale poole vastuvõetava otsuse leidmiseks, kuid pole võimatu ka suhete katkestamine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Probleem tekkis ELi soovist vabaneda kõige mürarikkamatest Euroopa kohal lendavatest lennukitest. Kõik EL riigid on juba nö normis st varustatud tänapäevaste vähem müra tekitavate lennukimudelitega. Paljudel riikidel tekivad aga probleemid. Mis puudutab Venemaad, siis on siin lausa erijuhtum: 6000st lennukist vastavad vaid 5-7% uutele parameetritele.
Jutt käib sadade igapäevaste reiside ärajäämisest - aastas teeks see kokku 11 000 reisi 3 miljoni reisijaga pardal.
Rahvusvaheline tsiviillennunduse organisatsioon ICAO soovitas möödunud sügisel viia normid sisse järk-järgult 7 aasta jooksul. Euroopa võimud ei taha sellest aga midagi teada.
Lennukite viimiseks vastavusse uute parameetritega tuleb kulutada 3 kuni 15 mln eurot - summa, mida enamus vene lennukompaniidest ei saa oma eelarvele lubada.
Vene suurimal lennukompaniil - Aeroflotil siinjuures probleeme tekkida ei tohiks, sest suurem osa Euroopasse lendavatest lennukitest vastavad normidele.
Vene transpordiministri asetäitja Pavel Ro?kov teatas Euroopa Liidule, et Moskva võtab tarvitusele proportsionaalsed vastumeetmed. Vene ja Euroopa ametnike seisukohtade lähenemine toimub äärmimselt raskelt, ja sellega seoses arvab väljaanne, et võimalik konfrontatsioon tekitab probleeme eelkõige reisijatele.
<#Inopressa=http://www.inopressa.ru/details.html?id=7032>

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele