Eesti Raudtee üritab kokku keevitatud rööbastega vähendada mürataset.
Eesti Raudtee on alustanud kokku keevitatud rööbastega teekonstruktsiooni kasutuselevõtu programmi, mis tagab lisaks hoolduskulude vähenemisele ka senisest oluliselt madalama mürataseme raudteega külgnevatel aladel, teatas ettevõte. Programm realiseeritakse erinevate komplekssete remonditööde käigus ning aastaseks mahuks on kavandatud ligi 55 kilomeetrit teed.
'Eesti Raudtee poolt infrastruktuuri tehtavate investeeringute üheks prioriteediks on rööpalukkudest vabanemine ja raudtee ääres elavatele inimestele tunduvalt vaiksema elukeskkonna loomine' ütles ettevõtte infrastruktuuridirektor Kaido Simmermann. 'Tallinna Tehnikaülikooli ehitiste projekteerimise instituudi poolt teostatud uuringute põhjal on nn pikkrööbastega tee ehitamine võrdväärne kolme meetri kõrguse müratõrje ekraani kasutuselevõtuga,' lisas ta.
Eesti Raudtee investeerib sel aastal raudtee keskremonti 95 miljonit, Auvere - Soldina teelõigu renoveerimisse 41,4 miljonit, teerajatiste kapitaalremonti 18 miljonit ning muudesse tee kapitaalremonditöödesse 13 miljonit krooni. Tootmishoonete arendamiseks investeerib Eesti Raudtee tänavu 43,9 miljonit, magistraalside projekti ning muudesse side- ja turvanguseadmete kapitaaltöödesse üle 55 miljoni krooni.
Tootmisseadmetesse ja töövahenditesse investeerib raudtee 19 miljonit krooni ning üle 13 miljoni krooni sõidukipargi ja arvutustehnika uuendamisse. Sidevahenditesse ning valve- ja tuletõrjesüsteemidesse investeeritakse üle 7 miljoni krooni. Kokku investeeritakse tänavu infrastruktuuri renoveerimisse ning ehitusse 374,6 miljonit krooni.