• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 20.09.02, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Euroliit kasvatab sadamate konkurentsi

Läänemere suuremate sadamate ja transiidifirmade juhtide hinnangul konkurents pärast Baltimaade euroliiduga ühinemist ei vähene.
Euroopa Liidu laevandusspetsialistide ja Läänemere suuremate sadamate juhtide hinnangul on nii Eesti kui ka teised Baltimaade sadamad euroliiduga ühinemiseks teinud piisavalt ettevalmistusi. Eile alanud rahvusvahelisel foorumil ?Läänemere sadamate tulevik. Koostöö Euroopa Liidus? kinnitasid foorumist osavõtjad, et Tallinna Sadam vastab oma arengult Euroopa Liidu (EL) liikmesmaade sadamate tasemele, kirjutab Postimees.
Hoolimata Tallinna Sadama valmisolekust ei tähenda see aga seda, et pärast liitumist väheneks praegune üliterav rebimine nii Baltimaade kui kogu Põhja-Euroopa sadamate vahel.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Riho Rasmanni sõnul ei tule sadamatevahelisest kaubaveoalasest koostööst, hoolimata tihedast infovahetusest, kindlasti midagi välja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Kaubavoogude pärast käib siiski terav võitlus ning keegi ei taha oma äri teistele loovutada,? kinnitas Rasmann. Tema hinnangul on siiski võimalik koostöö keskkonnakaitse valdkonnas. ?Ühist transiitstruktuuri saab luua üksnes pärast teatud sadamate konsolideerumist,? nentis Rasmann.
Pakterminali juhatuse esimehe Raivo Vare kinnitusel läheb ELiga liitumisel mõnevõrra teravamaks Tallinna konkurents vastvalminud Venemaa Läänemere sadamatega.
?Tallinna Sadamas läheb tänu rangematele regulatsioonidele ja kallinevale ehitusele investeerimine ja laiendamine keerulisemaks, seda rohkem üritavad areneda Vene sadamad, kes ELi nõudmisi täitma ei pea ja saavad piisavalt riigi toetust,? ütles Vare.
Tema hinnangul tähendab idanaabrite sadamate laiendamine ennekõike seda, et siinne transiidiäri säilitab küll praegused mahud, kuid ülikiiret kasvu nagu viimastel aastatel enam ei tule. Kui praegused mahud peaksid kas või viiendiku võrra kukkuma, tähendaks see töökoha kaotamist vähemalt tuhandele inimesele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele