• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bensiiniostjale makstakse peale

Kütusemüüjad tunnistavad, et iga liitri müümise peamine argument pole hinnasõja puhul kasum. ?On olukordi, kus kliendile makstakse peale selle eest, et ta tangiks,? ütles Eesti Statoili turundusjuht Hede Kerstin Luik.
ASi Olerex juhatuse esimehe Jaanus Laasi sõnul tuleb bensiini jaemüüjatel töötada igal aastal vähemalt paar kuud allpool tasuvuspiiri. ?Selles suhtes pole praegune olukord erandlik,? ütles ta.
Väide, et hinnasõda on tanklaketid tarbijale pealemaksmiseni või vähemalt selle piirini tirinud, põhineb bensiini hulgihinna ja jaemüügikulude liitmisel. Tulemused näitavad, et bensiini 95 puhul võivad müüjad kaotada rohkem kui 10 senti liitrilt, 95 Euro puhul aga rohkem kui 20 senti liitrilt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kütuse hulgi- ja jaehinnad põhinevad tõsikindlatel andmetel, müügikulud aga valdavalt hinnangutel, sest mitmed suuremate jaemüügikettide esindajad ei soovi neid avalikustada. ?Eriti ei tahaks me seda teha praeguse konkurentsivõitluse tingimustes,? sõnas Hede Kerstin Luik. Ka Hydro Texaco Eesti juht Andres Kivistik ütles, et nende firmas on kulud liigitatud konfidentsiaalse informatsiooni hulka.
Et ühe liitri autokütuse müümine Eesti mehitatud tanklates maksab vähemalt ühe krooni, kinnitas aga arvukalt tanklaid omava ASi Eksar Transoil juht Märt Mägi. ?Alla kroonised kulud ei tule kõne allagi, seda tingivad juba töötajate palgad ja vältimatud tasud kõiksugustele kontrollidele,? sõnas ta. ?Ja alati tekivad mingi suure koguse väiksemateks jaotamisel teatavad kaod.?
Krooni liitri kohta on nimetanud mitmed teisedki müüjad, kulud liitri müümisele automaattanklas on umbes 30 senti madalamad, kusjuures konkreetseid müügikulud sõltuvad ka bensiinijaama investeeritud rahast. ?Loomulikult peab viie-miljoni-krooni-jaama omanik tegema teistsuguseid arvestusi kui poole-miljoni-jaama omanik,? rääkis Märt Mägi.
Kaua hinnasõda veel jaemüüjate majandusnumbreid räsib, ei osanud sõdijad öelda. Küll tõdes Hede Kerstin Luik, et kui konkurentsivõitlus on tervendav asi, siis hinna langetamine alla ratsionaalse piiri tekitab musta turu kasvamise ohu. ?Firmad, kelle tegevus pole sajaprotsendiliselt eetiline, hakkavad nurka surutuna ebaseaduslikke lahendusi leidma,? lausus Luik.
Samas soosivad hinnasõdalasi langevad hulgihinnad. ?Kütuse hulgihinnad on langenud ning tõenäoliselt langevad veelgi,? ütles kütuseid hulgi müüva OÜ Mark Oil juht Jaan Soomets, kes tunnistas ka, et hulgimüüjate marginaalid on alla läinud. ?See on turu agressiivsust aga vähendanud ja kindlamaid partnerlussuhteid soosinud, uut partnerit tuleb otsima ainult eelmiselt petta saanud ostja.?
Jaanus Laasi väitel tasub sõda analüüsides siiski tähele panna, et hinnalangus on toimunud ainult bensiinidel 95 ja 95 Euro, diislikütuse marginaal on aga tugevam. ?Ühelt poolt toetab seda maailmaturu hindade langemine, teisalt surub diislikütuse hinda üles alates 1. detsembrist kohustuslik talvine diislikütus, mille tarnehinnad on kõrgemad,? ütles ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele