Käesolevast aastast jõustunud reklaamimaksu määrus muutis oluliselt reklaamide eest tasumise ja reklaamilubade andmise korda.
Kui seni olid Tallinna tänavad ja magistraalid jaotatud erinevateks piirkondadeks, kus kehtisid erinevad reklaamimaksutariifid, siis nüüd on kindel maksumäär, teatas Raepress. Olenemata reklaami paiknemise asukohast on maksumäär 150 krooni reklaampinna ühe ruutmeetri kohta kuus.
Ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste sõnul läks ettevõtete jaoks reklaamimaksu arvestamine tunduvalt lihtsamaks, kuna maksumäärad ühtlustati. 'Kesklinnas, mis on kõige atraktiivsem välireklaami piirkond, reklaamimaks praktiliselt ei muutunud, pigem vähenes,' tõdes Teniste. 'Kui varem oli kesklinna piirkonnas maksumäär 150 ja 185 krooni ruutmeetri kohta, siis nüüd on see 150 krooni.'
Uue määruse järgi on alkohoolsete jookide (etanoolisisaldus kuni 6 mahuprotsenti) reklaami maksumääraks 300 krooni ja üle 6 mahuprotsendiga alkohoolsetele jookidele 450 krooni reklaamipinna ühe ruutmeetri kohta kuus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
'Kuna riik on alkoholipoliitikas suhteliselt konservatiivne, siis ei pea ka linn vajalikuks, et tänavad oleksid õlle ja teiste alkohoolsete jookide reklaame täis,' nentis Teniste.
Ühtlasi reguleerib määrus ka nn mobiilsetel konstruktsioonidel, näiteks järelhaagisel reklaami eksponeerimist, kus kohaldatakse maksumäära 450 krooni reklaamipinna ühe ruutmeetri kohta kuus.
Olulise ja positiivse muudatusena ettevõtjale ei maksustata enam ehitises
paikneva ettevõtte või selle omaniku logo, nime, kontaktandmete, lahtiolekuaja ning toitlustusettevõtetel ka pakutava toidu kohta teabe eksponeerimist samal ehitisel.
Reklaamilubasid ei väljasta enam linnaosa valitsused, vaid maksu aluseks on deklaratsioon, mille põhjal tuleb arve tasuda. Ettevõtjad on kohustatud
esitama maksudeklaratsiooni hiljemalt järgmisel tööpäeval pärast reklaami eksponeerimist.