• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.02.03, 15:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus reklaamimäärus ühtlustas reklaamimaksu

Käesolevast aastast jõustunud reklaamimaksu määrus muutis oluliselt reklaamide eest tasumise ja reklaamilubade andmise korda.
Kui seni olid Tallinna tänavad ja magistraalid jaotatud erinevateks piirkondadeks, kus kehtisid erinevad reklaamimaksutariifid, siis nüüd on kindel maksumäär, teatas Raepress. Olenemata reklaami paiknemise asukohast on maksumäär 150 krooni reklaampinna ühe ruutmeetri kohta kuus.
Ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste sõnul läks ettevõtete jaoks reklaamimaksu arvestamine tunduvalt lihtsamaks, kuna maksumäärad ühtlustati. 'Kesklinnas, mis on kõige atraktiivsem välireklaami piirkond, reklaamimaks praktiliselt ei muutunud, pigem vähenes,' tõdes Teniste. 'Kui varem oli kesklinna piirkonnas maksumäär 150 ja 185 krooni ruutmeetri kohta, siis nüüd on see 150 krooni.'
Uue määruse järgi on alkohoolsete jookide (etanoolisisaldus kuni 6 mahuprotsenti) reklaami maksumääraks 300 krooni ja üle 6 mahuprotsendiga alkohoolsetele jookidele 450 krooni reklaamipinna ühe ruutmeetri kohta kuus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Kuna riik on alkoholipoliitikas suhteliselt konservatiivne, siis ei pea ka linn vajalikuks, et tänavad oleksid õlle ja teiste alkohoolsete jookide reklaame täis,' nentis Teniste.
Ühtlasi reguleerib määrus ka nn mobiilsetel konstruktsioonidel, näiteks järelhaagisel reklaami eksponeerimist, kus kohaldatakse maksumäära 450 krooni reklaamipinna ühe ruutmeetri kohta kuus.
Olulise ja positiivse muudatusena ettevõtjale ei maksustata enam ehitises
paikneva ettevõtte või selle omaniku logo, nime, kontaktandmete, lahtiolekuaja ning toitlustusettevõtetel ka pakutava toidu kohta teabe eksponeerimist samal ehitisel.
Reklaamilubasid ei väljasta enam linnaosa valitsused, vaid maksu aluseks on deklaratsioon, mille põhjal tuleb arve tasuda. Ettevõtjad on kohustatud
esitama maksudeklaratsiooni hiljemalt järgmisel tööpäeval pärast reklaami eksponeerimist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele