Põlva Piim alustas eelmisel nädalal kauba müüki Soomes Kesko kontserni poodides, kus Põlva jogurteid ja teisi piimatooteid müüakse kaubamärgi EuroShopper all.
Põlva Piima juhi Aivar Häelmi sõnul on EuroShopperi kaubamärgi näol tegemist nii-öelda müüja kaubamärgiga, mis kuulub Keskole. Põlva Piim teeb sisuliselt allhanketööd, kirjutab Postimees.
Sellest hoolimata on see üks esimesi kordi, kui Eesti piimatööstuste toodang läheb mõnda Euroopa Liidu riiki otse lõpptarbijale. Seni on Eesti tööstused viinud Euroopasse piimapulbrit, võid ja juustu, mida kasutatakse toorainena ega müüda otse tarbijatele.
Hoopis teiseks muutub olukord aga kevadel pärast Eesti ühinemist Euroopa Liiduga. Siis avanevad Euroopa turu väravad tekitavad ärevust paljudes toiduainetööstustes. Üheks märgiks selle kohta oli eelmisel nädalal tulnud teade, et Kesko plaanib osa oma Soome poodides müüdavast piimast tuua Eestist, mis tähendaks siinsetele piimatööstustele väga magusat tööotsa.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teiste seas on valmis teistele riikidele oma toodangut pakkuma nii õlle- kui kange alkoholi valmistajad. Saku Õlletehase turundusdirektori Karin Sepa sõnul on nemad valmis tootma õlut mõne firma omanikeringi kuuluva ettevõtte kaubamärgi all. Tegemist võiks olla mõne tuntud Soome kaubamärgiga, mis paisataks müüki Eestis, suunatuna alkoholi varuvatele soomlastele.
Sepa kinnitusel ei ole ühtegi lepingut selles osas siiski veel sõlmitud. «Tõenäoliselt tahavad kõik turuosalised ennast toimuvaga kurssi viia ning seetõttu enne esimese liikmesaasta lõppu midagi konkreetset tegema ei hakata,» lausus ta.