• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.11.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida oodata transporditurult järgmisel aastal?

Sel aastal on Eesti turule tulnud mitu uut lennukompaniid, ka järgmisel aastal on tõenäoliselt oodata uute teenusepakkujate lisandumist. Seeläbi suureneb konkurents turul veelgi. Konkurents tiheneb ka ekspedeerimisfir-made vahel.
Konkurentsi suurenemise tõttu lennutranspordi hinnad järgmisel aastal tõenäoliselt langevad. Tallinnasse lendavate lennukitüüpide väiksuse tõttu kasutatakse sageli lennuautosid, mis mõjutab omakorda transpordi hinda. Kindlasti ei toimu hinnamuutused aga üleöö, konkureerivate lennufirmade lisandumine mõjutab hinda teatud aja jooksul.
Hinda mõjutab eelkõige konkurents turul, ka dollari kurss ning kütuse hind maailmaturul. Kindlasti ka teatud sihtkohta lendavate lennufirmade arv ning lennukite koormatus sellel suunal. Viimane tegur võib mõnikord hinda hoopiski tõsta, näiteks võiks tuua importveod Aasiast, kus talveperioodil on lennukid väga koormatud ning lennukompaniid enamasti tõstavad selleks perioodiks transpordihindu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurim muudatus tuleb euroliiduga, millega liitumine paneb laevaliinid Baltikumi sadamatesse sõitma. Kui varem kasutati transiitsadamatena vaid Soome sadamaid, siis nüüd on laevaliinide pilgud ka Baltikumi poole suunanud. 10 aastat pole laevaliinid transiidiäris Läänemerel kuigi aktiivsed olnud, nüüd näitavad nad aga huvi.
Hindades muutusi ette ei näe. Küll võib oodata, et nõudlus ületab taas pakkumist, sest laevad, mis praeguseks tellitud, on juba kaupa täis. Kui lastiruumi lisandub järgmisel aastal 10%, siis kaubakoguste suurenemine jääb 12% kanti.
Ootan väikest hinnatõusu, mis jääb nii 5?10% kanti. Seda Saksamaa ja Austria teemaksude tõttu.
Lisaks saame seoses liitumisega Euroopa Liiduga arvatavasti lubada kliendile kiiremaid tarneid ning vedajad saavad Euroopas vabamalt liigelda.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele