Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida oodata transporditurult järgmisel aastal?

    Sel aastal on Eesti turule tulnud mitu uut lennukompaniid, ka järgmisel aastal on tõenäoliselt oodata uute teenusepakkujate lisandumist. Seeläbi suureneb konkurents turul veelgi. Konkurents tiheneb ka ekspedeerimisfir-made vahel.
    Konkurentsi suurenemise tõttu lennutranspordi hinnad järgmisel aastal tõenäoliselt langevad. Tallinnasse lendavate lennukitüüpide väiksuse tõttu kasutatakse sageli lennuautosid, mis mõjutab omakorda transpordi hinda. Kindlasti ei toimu hinnamuutused aga üleöö, konkureerivate lennufirmade lisandumine mõjutab hinda teatud aja jooksul.
    Hinda mõjutab eelkõige konkurents turul, ka dollari kurss ning kütuse hind maailmaturul. Kindlasti ka teatud sihtkohta lendavate lennufirmade arv ning lennukite koormatus sellel suunal. Viimane tegur võib mõnikord hinda hoopiski tõsta, näiteks võiks tuua importveod Aasiast, kus talveperioodil on lennukid väga koormatud ning lennukompaniid enamasti tõstavad selleks perioodiks transpordihindu.
    Suurim muudatus tuleb euroliiduga, millega liitumine paneb laevaliinid Baltikumi sadamatesse sõitma. Kui varem kasutati transiitsadamatena vaid Soome sadamaid, siis nüüd on laevaliinide pilgud ka Baltikumi poole suunanud. 10 aastat pole laevaliinid transiidiäris Läänemerel kuigi aktiivsed olnud, nüüd näitavad nad aga huvi.
    Hindades muutusi ette ei näe. Küll võib oodata, et nõudlus ületab taas pakkumist, sest laevad, mis praeguseks tellitud, on juba kaupa täis. Kui lastiruumi lisandub järgmisel aastal 10%, siis kaubakoguste suurenemine jääb 12% kanti.
    Ootan väikest hinnatõusu, mis jääb nii 5?10% kanti. Seda Saksamaa ja Austria teemaksude tõttu.
    Lisaks saame seoses liitumisega Euroopa Liiduga arvatavasti lubada kliendile kiiremaid tarneid ning vedajad saavad Euroopas vabamalt liigelda.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.