Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uuest aastast saab telefoninumbri teise võrku kaasa võtta
Alates 1. jaanuarist on tarbijatel võimalik vahetada telefoniteenuse osutajat säilitades oma senise telefoninumbri, teatas majandusministeerium.
Samuti saab säilitada oma telefoninumbri asukoha vahetamisel Eesti piires ning lisandub operaatori eelneva valiku võimalus. Uued võimalused teenuse tarbimisel soodustavad konkurentsi ja elavdavad telefoniteenuse turgu, oli kirjas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiteates.
Näiteks kui Elioni klient soovib saada Unineti kliendiks säilitades oma olemasoleva telefoninumbri, peab Elion seda kliendile võimaldama. Selleks tuleb kliendil esitada avaldus uuele operaatorile üleminekuks tema võrku koos numbri säilitamisega. Uus operaator selgitab kliendi vastuvõtmise võimaluse, sõlmib lepingu endise operaatoriga ja lepib viimasega kokku kliendi ülemineku aja. Seejärel on kliendil võimalus lõpetada leping endise operaatoriga ja sõlmida see uue operaatoriga.
Oluline on ka operaatori eelneva valiku võimalus. See tähendab, et tarbija määrab eelnevalt kindlaks soovitava telefoniteenuse osutaja ning ei pea edaspidi valima iga kõne ette operaatorkoodi.
Näiteks kui tänane Elioni klient soovib kasutada Unineti telefoniteenust, ei pea ta enam iga kõne alustamisel valima ette Unineti operaatorkoodi 100, vaid programmeerib ise oma telefoni uuele operaatorkoodile vastava teenuse aktiveerimisega.
Numbri säilitamine asukoha vahetamisel Eesti piires on võimalik tehniliste võimaluste olemasolul selle operaatori võrgus, kelle kliendiks teenuse tarbija parajasti on.