• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 19.02.04, 08:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Soome laevapilet kallineb

Tax-free kaubanduse kadumine Soome ja Eesti vahet sõitvatelt laevadelt sunnib laevafirmasid kergitama piletihindu kuni kolmandiku võrra.
?Meie tõstame laevapileti hinda kindlasti, kuna muud ei jää meil lihtsalt üle. See on vältimatu,? kommenteeris ASi Tallink Grupp juhatuse liige Kalev Järvelill tax-free kadumisega seotud mõjusid ettevõttele.
Hinnatõus puudutab Järvelille sõnul eeskätt Tallinna-Helsingi laevaliine, kirjutab Eesti Päevaleht.
Seda, kui palju võivad hinnad selle aasta jooksul kallineda, ei osanud Järvelill täpselt öelda. ?Suurusjärk võib esialgu suvel ulatuda kuni 30 protsendini. Mis edasi saab, sõltub sellest, kuidas reisijad käituma hakkavad,? sõnas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seni on Järvelille sõnul laevapileti hinda hoitud madalal just tänu tax-free?le. Tallinki juhatuse liikme hinnangul ei puuduta kallinemine seetõttu üksnes nende ettevõtet.
Kohe 1. maist, Eesti Euroopa Liiduga ühinemise kuupäevast, Tallink oma hindu ei muuda.
Silja Line Eesti juht Meelis Laido tõdes, et ka nemad tõstavad mõnevõrra Soome ja Eesti vaheliste liinide piletihindu.
?Mõne pileti hind tõuseb näiteks 13 protsenti. Kui aga võtta kõik hinnad kokku, siis jääb keskmine hinnatõus 10 protsendi piiresse,? lausus Laido. Kallinemine puudutab tema kinnitusel ainult Silja Line?i Soome liine.
Läinud aastal reisis üle Soome lahe umbes pool miljonit inimest vähem kui 2002. aastal. See on suurim langus Helsingi-Tallinna vahelise laevaliikluse ajaloos pärast 1990. aastate algust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele