• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • 05.03.04, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: hääbuv naftaäri sunnib uusi võimalusi otsima

Peterburi sadamate kiire areng ning Soome ja Venemaa vahel tihenev transiidikoostöö sunnib Eestit leidma naftaveo asemele uusi võimalusi.
Konkurents Läänemere transiidivoogudele üha tiheneb, mistõttu Strateegiliste Algatuste Keskuses valminud transiidisektori konkurentsivõime uuringu kohaselt peaksid nii sadam, raudtee kui ka operaatorfirmad leidma lisaks praegu õitsevale naftatransiidile teisi kaubagruppe, mida Eesti raudtee ja sadamate kaudu vedada, kirjutab Postimees.
«Naftatransiit hääbub ja see on paratamatus,» märkis konkurentsivõimet käsitleva uuringu üks autoritest Erik Terk eile ajakirjanikele. Transiidisektoril on uuringu kohaselt seni läinud tänu üldisele soodsale olukorrale valdkonnas hästi, kuid tulevikus tuleb positsiooni säilitamise nimel transiidisektori osapooltel teha tihedat koostööd ja senisest enam vaeva näha. «Arvatakse, et pidu jätkub, kuid see on äärmiselt lühinägelik,» ütles Terk.
Praegu töötavad või on valmimas Peterburi ümbruses 19 sadamat. Lisaks on nii venelased ja soomlased valmis tihendama transiidialast koostööd.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Venelased investeerivad sadamatesse üha järjekindlamalt, mistõttu on selge, et neil on ekspordi suunamisega oma sadamatesse tõsi taga,» arvas Terk. Samuti astuvad transiidivoogude eest üha tõsisemalt võitlusse nii lõunanaabrid kui Poola.
Uuringus toodud ettepanekute järgi peaksid transiidisektori osalised looma strateegilisi alliansse Põhjamere ja Skandinaavia sadamate ning nende ümber koondunud firmadega. Eesti peaks enam tähelepanu pöörama läänest itta suunduvale kaubavoole.
Ka tuleb tähelepanu pöörata kallimaid kaup teenindavale konteinerkaubandusele. Praegu kasvab Tallinna Sadamat läbivate konteinerite hulk samas tempos turu kasvuga.
Tallinna Sadama turundusdirektori Erik Sakkovi sõnul laaditakse praegu Eestis aastaga samapalju konteinereid kui Hongkongis päevas. «See on selgelt liiga vähe,» ütles Sakkov. Tema sõnul on mõned projektid käivitumas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele