• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,86
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,86
  • 30.03.04, 15:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vitsut: tudengite piletihinna vahe peab katma riik

Tallinna abilinnapea Toomas Vitsuti sõnul peab tudengite hinnavahe linna ühistranspordis katma riik.
Vitsuti sõnul on linn valmis selle kompensatsiooni maksmise algusaja üle riigiga kohe läbirääkimisi alustama.
Tallinnas 1. märtsist rakendunud uue piletisüsteemi kohaselt on Tallinnas ja Harjumaal elukoha registreerinud tudengitele ja õpilastele 30-päevase ID-pileti hind 75 krooni, mujal registreeritud tudengite sõiduõigus maksab aga 165 krooni.
'Kuna viimane on odavam täiskasvanud tallinlastele kehtivast tavahinnast (200 krooni) ning Tallinn maksab igale juuniorkaardile peale 224 krooni, leiame, et mujalt pärit Tallinnas õppivate tudengite ID-piletite hinnavahe peaks katma riik,' ütles Vitsut.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Täpne riigilt vajatav summa selgub pärast ID-pileti täielikku rakendumist 2004. aasta 10. juulil, kui lõpeb enne tänavu 1. märtsi viimaste nn 'vana hinnaga' ostetud kvartalikaartide kehtivusaeg ja möödub üks kuu üksnes uute piletite kasutusele võtust.
'Kinnitan, et Tallinna linnavalitsus on valmis alustama Vabariigi Valitsusega tudengitele ühistranspordi hinnavahe kompenseerimise algustähtaja üle kohe läbirääkimisi,' laulus abilinnapea.
Õiguskantsler on oma kirjas 2004 nr 6-8/100 Tallinnale viidanud muuhulgas põhiseaduse § 28 lõikes 2 sätestatud Eesti kodaniku õigusele riigi abile vanaduse, töövõimetuse, toitjakaotuse ja puuduse korral ning põhiseaduse paragrahvile 154, mis sätestab riigi kohustused omavalitsuste ees neile pandud funktsioonide täitmisel.
'Eeldan, et Vabariigi Valitsus suhtub tõsiselt meie põhjendatud ja seaduslike nõuetesse ning asub läbirääkimistesse sama hinnaga ühistranspordi kasutamise võimaluse loomiseks kõikidele Tallinnas õppivatele tudengitele,' lausus Vitsut.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele