Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kesklinna uute korterite järelturul pole kiiret hinnatõusu oodata

    Kinnisvaraostjal on valida, kas äärelinna rahu ja vaikus täna või loodetavalt kõrgem hind määramatus tulevikus, kui osta korter kesklinna.
    Ehk teisisõnu, kui soovitakse vaikust ja rahu, siis tasub osta korter linnalähedasse piirkonda, ent kui peetakse lugu linna mugavustest ja ollakse kiire elutempoga, maksab osta korter südalinna.
    Võib ju lootma jääda, et linnas kunagi maa nappuse tõttu hinnad võrreldes linnalähedaste piirkondadega kiiremini tõusevad, kuid kahjuks ei ole me igavesed.
    Paljud uue korteri soetada soovijad on küsimuse ees, kas omada tulevikus korterit Tallinnas või selle lähiümbruses. Pakkumisi on palju, samuti ei erine linnakorterite ja linnalähedaste korterite hinnad märkimisväärselt. Ühtemoodi edukad tunduvad kõik projektid.
    Majandusteooria ütleb, et kõik, mis on defitsiitsem, on suurema hinnatõusupotentsiaaliga. Ükskord peaksid ju linnakrundid otsa lõppema ning seega peaks defitsiit olema tagatud.
    Samas ei ole käesolevaks ajaks üle kümne aasta vana kinnisvarturg suutnud veel korralikult välja areneda. Kinnisvara ostetakse-müüakse vabal turul, hüpoteekigi saab seada ja eluasemelaenu intressid on pea sama madalad kui põhjanaabritel. Samas haigutavad Tallinna kesklinnas mitmed tühjad krundid või seisvad kõrvuti pilvelõhkuja ja puulobudik.
    Üheks pealinna markantsemaks näiteks on Maakri tänav. Paljud kinnisvaraarendajad ja -investorid on soetanud puulobudikke lootuses need tulevikus lammutada ning rajada kinnistule midagi kõrgemat ja ilusamat. Niisugune situatsioon ei ole omane pikaajalise kinnisvaraturu kogemusega linnale.
    Veelgi rohkem on tühje krunte väljaspool kesklinna. Lasnamäe veerel laiub tühje heinamaid veel hektarite kaupa, kõik ootamas usinaid arendajaid. Sarnane on seis ka Haaberstis ja vähemal määral ka teistes linnaosades.
    Seega on maa defitsiidist veel vara rääkida ja olulist vahet ei tohiks olla ka hindades. Ega ei olegi.
    Võrdleme näiteks Tallinnas Sõpruse puiestee ja Räägu tänava ristmiku lähedal asuvaid korterelamuid ning Tabasalus Sarapuu põiktänava uusi korterelamute projekte. Esimese puhul on müük tänaseks edukalt lõppenud ning teise müük on samuti lõpusirgel. Mõlemas projektis müüdud korterite pinnaühiku hind on ca 15 000 kr ruutmeetrilt sõltuvalt korteri asukohast ja suurusest. Näib, nagu sõltuks projekti edukus rohkem arendaja julgusest ehitamisega alustada ning vähem asukohast linnas või selle lähiümbruses.
    Selge on see, et arenenud riikide teooriad kehtivad ka meil, kuid seda ainult eeldusel, et sarnased tingimused defitsiidi osas on täidetud.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.