• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 20.09.04, 09:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Venemaa ähvardab võtta Eestilt transiiditulud

Venemaa asetranspordiministri Vjat?eslav Ruk?a hinnangul võib Eesti heitliku maksupoliitika ja Vene uute sadamate tõttu peagi transiidivoogudest ilma jääda.
«Sarnase kavaga nagu Eestil ? transiit käibemaksustada ? ei ole minu teada siiani hakkama saanud ükski teine riik maailmas,» väitis Ruk?a reedel Keskerakonna korraldatud transiidikonverentsil. «Heitliku maksupoliitika tõttu ei saa ei Vene riik ega ärimehed pikaajalisemaid ekspordivoogude plaane läbi Eesti kuidagi teha.»
Ruk?a hinnangul väheneb Eesti transiit peamiselt siiski seetõttu, et paari lähiaasta jooksul saavutavad täisvõimsuse Vene uued Läänemere-äärsed sadamad, kirjutab Postimees.
«Primorski sadamas hakatakse juba lähiajal lastima laevadele kuni 50 miljonit tonni naftat ja naftatooteid aastas,» märkis Ruk?a, kelle sõnul võidakse sadama läbilaskevõimet tõsta vajaduse korral isegi 62 miljoni tonnini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ust-Luuga sadamasse investeerivad venelased 300 miljonit (ligikaudu 3,8 miljardit Eesti krooni) dollarit ning ka sellest võib tulevikus teele lähetada ligi 30 miljonit tonni kaupu ehk vaid veerandi võrra vähem kui Tallinna sadamast. Lisaks rajatakse Ust-Luugasse pooleteise aastaga nüüdisaegne konteineriterminal.
Keskerakonna esimees ja Tallinna linnapea Edgar Savisaar kritiseeris transiidikonverentsil Tallinna Sadama ebamäärast dividendipoliitikat ning vaidlust Eesti Raudtee investeerimismahtude ja -graafiku üle.
Endine majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen kritiseeris samal üritusel valitsuse sadamatasude tõstmise plaane ja avaldas ootust, et uus majandus- ja kommunikatsiooniminister Andrus Ansip astub neile vastu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele