• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 24.09.04, 09:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: kaupmehed ennustavad suurt toidukaupade hinna langust

Konkurents, kauplusekettide oma kaubamärgid ja hindade ühtlustumine Balti riikides põhjustavad kaubandusjuhtide hinnangul esmatarbekaupade odavnemise.
«Konkurents tiheneb. Kaupmehed ja nende survel ka tootjad peavad oma marginaale langetama,» märkis Viru keskuse juht Ants Vasar eile Äripäeva ettevõtluskonverentsil «Äriplaan 2005», kirjutab Postimees.
Vasara sõnul tuleb väga agressiivselt turule leedulaste VP Market. Siinset turgu tahavad hõivata sakslaste poeketid Lidl ja Metro. Viimane laieneb praegu agaralt Venemaal ja Ida-Euroopa riikides.
Vasara hinnangul on isegi Tallinnas veel uuele tegijale ruumi. «Tõsi, suuri poekette on palju ja kaua selline olukord kesta ei saa. Oodata on turu korrastumist ehk mõne keti ühinemist või ülesostmist,» lisas Vasar.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jätkuv hinnasurve toob kaasa hulgimüügifirmade arvu vähenemise ja selle kaubandusliigi hääbumise. «Hulgiladude asemele astuvad suurte kettide logistikakeskused,» märkis Vasar. See aitab kulusid kärpida ja annab ruumi kaupade odavnemisele.
Rimi kaupluseketi juhi Karmo Kaas-Lutsbergi sõnul annab olulise süsti esmatarbekaupade odavnemisele oma kaubamärkide väljatöötamine suurtes kettides.
«Müügile tuuakse üha enam vaid teatud ketis müüdavaid kaubamärke, mis turustamiskulude puudumise tõttu on odavamad,» rääkis Kaas-Lutsberg Postimehele.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele