• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • 08.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevandussõda

Äripäeva reporter, hilisem Ühispanga asepresident Janek Mäggi tõi ajakirjanduse veergudele 1996. aasta lõpus lahvatanud laevandussõja.
Asi sai alguse sellest, et endise rahandusministeeriumi kantsleri Enn Pandi juhitud laevafirma Hansatee jäi võlgu Enn Rohula firmale Inreko Laeva AS. Hansatee võlg puudutas reisiparvlaeva Vana Tallinn rendiraha. Rohulal oli omakorda raske tasuda võlga laeva endisele omanikule, Rootsi laevafirmale Nordström & Thulin ning Merita Pangale. Olukorrast väljatulemiseks võttis Rohula laeva Pandi firma käest ära ja lõi uue firma TH Ferries, mida rahastas Tallinna Pank.
Asi läks lõpuks nii palavaks, et laevakriis ähvardas endaga kaasa tõmmata Tallinna Panga. Äripäev kirjeldas elavalt, kuidas laevasõjast sai sujuvalt pangasõda, sest Rohula vastaspoolt, laevafirmat Hansatee rahastas Ühispank.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olukorrast tulid võitjana välja Ühispank ja Hansatee. Tallinna Pangal eesotsas Guido Sammelseljaga läksid põlved nõrgaks ning pank müüs nõude laevafirma vastu Talinvestile kahjuga maha. Ühispank jätkas Hansatee toetamist. Sõda lõppeski sellega, et Hansatee ostis 300 miljoni krooniga Vana Tallinna ära ja hakkas ise laeva opereerima. Rohula loobus parvlaevade ärist ja jätkas tiiburitega. Hansatee jäi Tallinna ja Helsingi vahel turgu valitsema.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele