• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 21.10.04, 09:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Trolli- ja bussiliinide konkursi korraldamine selgub jõuluks

Tallinna linnavalitsuse komisjon selgitab, millistel tingimustel võiks panna konkursile bussi- ja trolliliinid.
Veebruarist moodustatud ühistranspordiliinide avaliku konkursi tingimuste komisjon on käinud koos kolmel korral: aprillis, juunis ja augustis, kirjutab Eesti Päevaleht.
Endise abilinnapea Toomas Vitsuti juhitud ajutine komisjon töötab konkursipõhimõtted, etapid ja ajagraafiku ning ühissõiduki kvaliteedinõuded välja jõuludeks. Pärast seda määratakse liinid või liinigrupid, mis konkursile lähevad.
Transpordi- ja keskkonnaameti juhataja Eno Saare sõnul on komisjon viimastel istungitel tegelnud peamiselt valikute kaardistamise, eri võimaluste plusside ja miinuste analüüsiga ning seadust puudutavate küsimustega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eelkõige kätkeb liinide konkursile andmine Saare sõnul ohtu, et teeninduskvaliteet või -tase langeb, ehkki eesmärk on vastupidine. ?Eestis toimunud konkursside kogemusi arvestades võidakse põhjendamatult vähe pakkuda,? ennustas ameti juhataja.
Ebaõnnestumist loodetakse vältida konkurssi põhjalikult ette valmistades. Lääneriikide kogemustele toetudes peaks Saare sõnul konkursi väljakuulutamisest kuni töö alustamiseni liinidel minema aega umbes 22 kuud. Heade ja halbade külgede võrdlus võib näidata, et otstarbekam on jätta liinid linna opereerida.
Konkursi põhimõtteid nõuab ühistranspordi arengukava.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele