• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hea maine võimaldab küsida kõrgemat hinda

Hill & Knowlton Eesti ja Turu-uuringute AS viisid septembris kahesaja Eesti tipp- ja keskastmejuhi seas läbi küsitluse, et selgitada välja, kui oluline on korporatiivne maine.
Üle poole vastanutest kinnitasid, et korporatiivse maine kujundamine ja säilitamine toob ettevõttele kasu eelkõige olemasolevate töötajate lojaalsuse ja võimalike uute töötajate huvi kaudu.
Pooled vastanutest kinnitasid, et korporatiivne maine suurendab müüki ning ligi pooled arvasid, et see annab parema lähtepositsiooni strateegilisteks partnerlusteks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tippjuhid peavad keskastmejuhtidega võrreldes tunduvalt olulisemaks organisatsiooni korporatiivse maine seost müügikäibe kasvu, aktsiate väärtuse suurenemise ning parema positsiooni saavutamisega omandamisteks ja ülevõtmisteks.
Keskastmejuhid aga näevad tulu eelkõige kõrgema hinna küsimise võimaluses ning tugevamates ja paremates suhetes avalikkuse ning valitsusasutustega.
Organisatsiooni reputatsiooni hindamisel peavad juhid (90%) kõige olulisemaks klientidelt saadavat tagasisidet nii erinevate kliendiküsitluste kui ka silmast silma kohtumiste vormis.
Teisel kohal on töötajatelt kogutav tagasiside (66%) ning kolmandal-neljandal kohal ametlikud reitingud ja tegevusala edetabelid (36%) ning meediakajastus (35%). Ainult 5% juhtidest hindab korporatiivset mainet aktsiakäitumise jälgimise kaudu.
Tippjuhid kasutavad keskastmejuhtidega võrreldes korporatiivse maine hindamiseks rohkem silmast silmast kohtumisi klientidega, ametlikke reitinguid ja edetabeleid ning aktsiakäitumise jälgimist, keskastmejuhid aga meediakajastuse analüüsi.
Uurimusest järeldub, et kõige kõrgemalt hinnatakse otsest tagasisidet, erinevaid küsitlusi või kohtumisi.
Nii võib öelda, et turg on tänaseks jõudnud arengustaadiumisse, milles üha enam juhte väärtustab kahepoolset suhtlust, andes endale aru, et kliendi kuulamine on äri edu seisukohalt esmase tähtsusega.
Autor: Evelin Ojamets

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele