• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink ehitab 2,6 miljardi eest maailma suuremate hulka mahtuva reisilaeva

Eile allkirjastasid Tallink Grupi ja Aker Finnyardsi juhid Helsingis laeva ehituslepingu.
Tallink Grupi teatel ehitatakse maailma viie suurema reisiparvlaeva hulka kuuluv alus täiesti uue projekti alusel, mille käigus võetakse arvesse Romantika ja Victoria ehitamise kogemust ning juhindutakse Ameerika kruiisilaevade eeskujust.
Tallink Grupi investorsuhete juhi Marek Mägi sõnul hakkab laev sõitma 2006. aasta kevadel Tallinn?Helsingi liinil. Romantika aga hakkab uue laeva tulekuga sõitma Tallinn?Stockholm liinil.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel peetakse läbirääkimisi rahvusvaheliste pankadega laenu saamiseks. ?Põhimõttelised kokkulepped on olemas, kuid praegu on seda veel vara kommenteerida,? sõnas Mägi.
Uue laeva ostu vajaduse tingis tema sõnul asjaolu, et nii Helsingi kui Rootsi liin vajasid arengut. ?Uuele laevale näeme turul ruumi ja võimalust panna ta kasumit teenima,? ütles Mägi.
Viking Line Eesti esinduse juhataja Monika Rajala sõnul ei tulnud Tallinki teade uue laeva ehitamisest üllatusena. ?Sellel teemal on spekuleeritud juba varem, oli teada, et nad on uue laeva projektid ära tellinud,? rääkis Rajala. Tema sõnul ollakse uue laeva suhtes äraootaval seisukohal. ?On raske prognoosida, kui palju uue laeva tulek hakkab turgu mõjutama. Iseenesest on konkurents tihe,? ütles Rajala.
Mis puudutab Viking Line?i plaanidesse kliente üllatada, siis Rajala sõnul on neist veel vara rääkida.
?Meid uue laeva tulek suurt ei mõjuta, pigem võivad nad kliente võtta väiksema turuosaga laevafirmadelt,? ütles Silja Line Eesti juhatuse esimees Meelis Laido.
Tema hinnangul sõltub uue laeva ostu otstarbekus sellest, mis tehakse teiste laevadega. ?Tallinn?Helsingi liini sõitva Romantika täitumus on hea olnud. Kui nad sellise otsuse teevad, et uus laev sellel liinil sõitma hakkab, siis loodame, et nad puusse ei pane,? sõnas Laido. Viking Line uusi laevu lähiajal juurde osta ei plaani.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele