• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kahjunõue tuleb vedajale esitada esimesel võimalusel

    Kahjunõue tuleks esitada kirjalikult, lennu- ja merevedude puhul 14 päeva jooksul kahju avastamisest, maanteeveol seitsme päeva jooksul. Kahjunõue peaks sisaldama kahju kirjeldust ? kas kauba hävinemine või kadumine ? ja kahjunõude suurust. Koos kahjunõudega tuleks esitada kaubaarve ja veodokument.
    ?Kui klient on kaubale teinud veosekindlustuse, tuleb kahjunõue esitada otse kindlustusfirmale, mitte vedajale/ekspedeerijale,? lisas Air Cargo Estonia/ACE Logisticsi müügijuht Merle Lichtfeldt.
    Lisaks soovitas Lichtfeldt klientidel fikseerida kauba vastuvõtmisel kaubakahjustused. Väliste vigastuste puhul teeb ka transpordifirma või käsitlusettevõte vastava märke saatelehele või kauba saabumisteatele. Võimalusel tasub kahjustustest ka foto teha. ?Kui kohe märgatavaid väliseid vigastusi pole, kuid kliendil on kahtlus kauba seisukorra kohta, tuleks tal kaup kättesaamisel üle kontrollida teenusepakkuja esindaja, näiteks autojuhi, juuresolekul ning kahjustused kirjalikult fikseerida,? lisas Lichtfeldt.
    Lennuveol juhtunud kaubakahju puhul esitab Lichtfeldti sõnul ekspedeerija kliendi kahjunõude lennufirmale, kellelt vastuse saamine võib võtta aega kaks nädalat kuni kaks kuud, üldjuhul saab vastuse paari nädalaga. ?Reklamatsiooni käsitlemise kestus võib sõltuda lennukompanii sisereeglitest. Näiteks on sõltuvalt lennufirmast määratud kahjunõude suuruse järgi, kas reklamatsiooni käsitlemine toimub kohalikus esinduses või peakontoris,? selgitas Lichtfeldt.
    Samas võib kahjukäsitlus võtta aega kuid, isegi aastaid. Näiteks mereveol tuleb Maritime Cargo Estonia OÜ tegevdirektori Aare Kaarma andmeil laevafirmalt raha oodata kuni kaks aastat.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Massiimmigratsiooni hirmujutu ees põnnamine hoiab majandust kinni
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Wolti ja Supercelli investorid toovad Soome börsile uue SPACi
Wolti ja Supercelli investeerinud idukapitalifirma Lifeline Ventures on Helsingis börsile viimas uut firmaostufirmat (SPAC), mille eesmärk on osta osalus tulevases ükssarvikus.
Wolti ja Supercelli investeerinud idukapitalifirma Lifeline Ventures on Helsingis börsile viimas uut firmaostufirmat (SPAC), mille eesmärk on osta osalus tulevases ükssarvikus.
Klotsifirma lööb keset pandeemiat rekordeid
Taani mänguklotside tootja Lego on keset pandeemiast tingitud koduspüsimist tõeliselt õitsele puhkenud, kasvatades kõvasti nii käivet kui ka kasumit.
Taani mänguklotside tootja Lego on keset pandeemiast tingitud koduspüsimist tõeliselt õitsele puhkenud, kasvatades kõvasti nii käivet kui ka kasumit.
Euroopa andis Tallinna Haigla ehitamisele rohelise tule Puudu on 140 miljonit
Euroopa Komisjon andis eile õhtul põhimõttelise heakskiidu Eesti taastekavale, sealhulgas Tallinna Haigla rajamise rahastamiseks 280 miljoni euro ulatuses.
Euroopa Komisjon andis eile õhtul põhimõttelise heakskiidu Eesti taastekavale, sealhulgas Tallinna Haigla rajamise rahastamiseks 280 miljoni euro ulatuses.