Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kahjunõue tuleb vedajale esitada esimesel võimalusel
Kahjunõue tuleks esitada kirjalikult, lennu- ja merevedude puhul 14 päeva jooksul kahju avastamisest, maanteeveol seitsme päeva jooksul. Kahjunõue peaks sisaldama kahju kirjeldust ? kas kauba hävinemine või kadumine ? ja kahjunõude suurust. Koos kahjunõudega tuleks esitada kaubaarve ja veodokument.
?Kui klient on kaubale teinud veosekindlustuse, tuleb kahjunõue esitada otse kindlustusfirmale, mitte vedajale/ekspedeerijale,? lisas Air Cargo Estonia/ACE Logisticsi müügijuht Merle Lichtfeldt.
Lisaks soovitas Lichtfeldt klientidel fikseerida kauba vastuvõtmisel kaubakahjustused. Väliste vigastuste puhul teeb ka transpordifirma või käsitlusettevõte vastava märke saatelehele või kauba saabumisteatele. Võimalusel tasub kahjustustest ka foto teha. ?Kui kohe märgatavaid väliseid vigastusi pole, kuid kliendil on kahtlus kauba seisukorra kohta, tuleks tal kaup kättesaamisel üle kontrollida teenusepakkuja esindaja, näiteks autojuhi, juuresolekul ning kahjustused kirjalikult fikseerida,? lisas Lichtfeldt.
Lennuveol juhtunud kaubakahju puhul esitab Lichtfeldti sõnul ekspedeerija kliendi kahjunõude lennufirmale, kellelt vastuse saamine võib võtta aega kaks nädalat kuni kaks kuud, üldjuhul saab vastuse paari nädalaga. ?Reklamatsiooni käsitlemise kestus võib sõltuda lennukompanii sisereeglitest. Näiteks on sõltuvalt lennufirmast määratud kahjunõude suuruse järgi, kas reklamatsiooni käsitlemine toimub kohalikus esinduses või peakontoris,? selgitas Lichtfeldt.
Samas võib kahjukäsitlus võtta aega kuid, isegi aastaid. Näiteks mereveol tuleb Maritime Cargo Estonia OÜ tegevdirektori Aare Kaarma andmeil laevafirmalt raha oodata kuni kaks aastat.