• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 02.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kahjunõue tuleb vedajale esitada esimesel võimalusel

Kahjunõue tuleks esitada kirjalikult, lennu- ja merevedude puhul 14 päeva jooksul kahju avastamisest, maanteeveol seitsme päeva jooksul. Kahjunõue peaks sisaldama kahju kirjeldust ? kas kauba hävinemine või kadumine ? ja kahjunõude suurust. Koos kahjunõudega tuleks esitada kaubaarve ja veodokument.
?Kui klient on kaubale teinud veosekindlustuse, tuleb kahjunõue esitada otse kindlustusfirmale, mitte vedajale/ekspedeerijale,? lisas Air Cargo Estonia/ACE Logisticsi müügijuht Merle Lichtfeldt.
Lisaks soovitas Lichtfeldt klientidel fikseerida kauba vastuvõtmisel kaubakahjustused. Väliste vigastuste puhul teeb ka transpordifirma või käsitlusettevõte vastava märke saatelehele või kauba saabumisteatele. Võimalusel tasub kahjustustest ka foto teha. ?Kui kohe märgatavaid väliseid vigastusi pole, kuid kliendil on kahtlus kauba seisukorra kohta, tuleks tal kaup kättesaamisel üle kontrollida teenusepakkuja esindaja, näiteks autojuhi, juuresolekul ning kahjustused kirjalikult fikseerida,? lisas Lichtfeldt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lennuveol juhtunud kaubakahju puhul esitab Lichtfeldti sõnul ekspedeerija kliendi kahjunõude lennufirmale, kellelt vastuse saamine võib võtta aega kaks nädalat kuni kaks kuud, üldjuhul saab vastuse paari nädalaga. ?Reklamatsiooni käsitlemise kestus võib sõltuda lennukompanii sisereeglitest. Näiteks on sõltuvalt lennufirmast määratud kahjunõude suuruse järgi, kas reklamatsiooni käsitlemine toimub kohalikus esinduses või peakontoris,? selgitas Lichtfeldt.
Samas võib kahjukäsitlus võtta aega kuid, isegi aastaid. Näiteks mereveol tuleb Maritime Cargo Estonia OÜ tegevdirektori Aare Kaarma andmeil laevafirmalt raha oodata kuni kaks aastat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele