Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti, Läti ja Leedu tarbijad ostavad kaupa hinna põhjal

    Firma Trout & Partnersi tellitud uuringu kohaselt toimub Balti riikides huvitav protsess: juhtivad brändid ei muutu mitte sarnasemaks, vaid hoopis erinevamaks. Lisaks sellele ei huvita Balti riikide tarbijat mitte brändide erinevus, vaid kauba soodne hind.
    Balti riikides toimuv on oluliselt erinev maailmas asetleidvast trendist, kus juhtivad brändid muutuvad ühe sarnasemaks, selgitas Trout & Partnersi Põhja-Euroopa president Gustav Hafrén.
    Rahvusvahelised uuringud näitavad, et juhtivate brändide puhul olid brändidevahelised erinevused vähenenud 90% juhtudest USAs ja 85% juhtudest Soomes.
    Hafréni sõnul on Balti riikide juhtivate brändide õnnetus ühelt poolt liiga suur sooduskampaaniate osakaal, mille taga on suurte jaekettide müügiosakondade surve tootjatele ja mille tõttu tootjatel ei jää raha brändiarenduseks.
    ?Teiselt poolt tundub, et Balti reklaamiagentuurid ei panusta mitte sellele, kuidas rõhutada antud brändi erinevust konkureerivatest brändidest, vaid eelistavad luua naljakaid ja lõbusaid reklaame, mis toovad neile reklaamiauhindu ja tuntust,? selgitas Hafrén.
    Trout & Partners, mis analüüsis 2004. aasta oktoobris Balti riikide 50 juhtivat kaubamärki leidis, et oma brändide tugevdamise asemel turustajad hoopis nõrgendavad neid.
    Kuna tarbijatele ei näidata brändide erinevusi, ei jäägi neil muud üle, kui teha oma eelistused hinna põhjal, lisas Hafrén.
    Hinna põhjal tehtavate ostuotsuste trendi on eriti eredalt täheldatav hüpermarketite, kaubamajade, tanklakettide, raamatukaupluste, küpsiste, kartulikrõpsude osas.
    Püüdes leida põhjust, miks Balti riikides tarbijad eelistavad hinda brändi omadustele, leidis Trout & Partners, et selle põhjuseks on esiteks asjaolu, et brändide arendamise protsess on Balti riikides alles alanud ja tarbijad, kes mäletavad nõukogude aega, ei tähtsusta brändi, vaid odavat hinda.
    Teiseks tundub, et paljude brändide puhul teevad suure osa turustus- ja reklaamiotsustest noored, kellel puuduvad kogemused ja kes usaldavad oma kõhutunnet.
    Kolmandaks kahtlevad firmad oma brändide suutlikkuses konkureerida brändi omadustega ja eelistavad suurendada müüki soodsa hinnaga.
    Põhjus, miks on madal hind muutunud turul domineerivaks, on suurte jaekettide suurenev mõjuvõim. Jaeketid asetavad tootjad valiku ette: kas müüa oma kaupa odavalt või üldse mitte. Seejuures kulutavad tootjad ühe rohkem raha ka reklaami- ja turustustegevusele.
    See trend on eriti nähtav Leedus, kus turgu kontrollib ja hindu dikteerib jaekaubandushiiglane VP Market. Viimane on saavutanud suurt edu Leedus ja Lätis just tänu odavamatele discounter-tüüpi poodidele. Täna on VP Market keskendunud just Eesti turule.
    Kui tarbija leiab, et sama toode ja bränd on saadaval kõikides kauplustes, siis ostab ta seda ainult siis, kui see on sooduspakkumisel. Kuna juhtivad brändid on nõrgad, siis on üks lähiaja võimalik areng see, et jaeketid hakkavad järjest rohkem tooma turule tooteid oma brändi all.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.