• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lugeja suhtub Äripäeva poolehoiuga

    On mitmeid mõõdikuid, millega hinnata ajalehe edukust. Üldlevinud on rahalised näitajad, käive ja kasum, kuid vähem huvitavad ei ole lehe tasuline tiraa? ja lugejate arv. Saab leida veelgi kaudsemaid kriteeriume edukuse hindamiseks. Lõppnumbrina huvitab ärijuhti muidugi teenitud kasum. Samas juhime ja suuname ettevõtet tihti just kaudsete mõõdikute alusel.
    Lehe tasuline tiraa? on veidi üle 18 000, millega oleme suhtes elanike arvu üks loetumaid majanduslehti maailmas. Äripäeva loeb 80 000?90 000 inimest, mis on 80% inimestest, kellele Äripäev otseselt just mõeldud ongi, s.o otsustajatest.
    Millised on meie võimalused lehe sisu mõjutada?
    Võttes tööle paremaid inimesi. Rakendades rohkem ajakirjanikke. Täiustades lehe organisatsiooni. Esimesel juhul pole kahjuks olemas head mõõdikut. Siiski, 90% meie 28st tipp- ja keskjuhist on välja kasvanud firma seest, 80 inimest 210st on meil töötanud enam kui viis aastat ja 15 enam kui kümme aastat.
    Teiseks, Äripäeva kokkupanemisel osaleb täna igapäevaselt 150 inimest, neist toimetuse poolel 74. Ülejäänud on tegevad reklaami- ja lehe müügis või täidavad tugifunktsioone (IT, raamatupidamine jm nii-öelda abiüksused).
    Kui võtta arvesse vaid toimetus, teeb see 3,0 inimest ühe sisulehekülje kohta. Kolm aastat tagasi oli see 2,4, kaks aastat tagasi 2,6 ja aasta tagasi 2,8 inimest.
    Kolmandaks, muutsime mullu oluliselt oma toimetuse juhtimisskeemi. Lehe sisu kokkupanemist juhib toimetajate kolleegium. Omakeskis nimetame seda institutsiooni Pentagoniks ja kolleegiumi vahelduvat juhti Saddamiks.
    Tänavu kümne kuuga oleme kulutanud 44 tonni roosat paberit rohkem kui mullu samal perioodil. Oleme täitnud 8% rohkem lehepinda erineva infoga. Aastas ilmub 239 Äripäeva, koos kõigi oma lisadega kokku 9300 lehekülge äriinfot, sellest 5950 lehekülge uudiseid, arvamusi, börsiinfot, nõuandelugusid ja muud toimetuse materjali. Iga päev on lugejateni jõudnud keskmiselt 39 lehekülge Äripäeva.
    Finantsjuhina meeldiks mulle, kui reklaamilehekülgi oleks palju ja sisulehekülgi vähe ? oleks efektiivne. Samas ei taha lugejad sellist lehte lugeda ja tegelikult ei taha ajakirjanikud sellist lehte ka teha. Tuleb jälgida, et valitseks sisu ja reklaami tasakaal. Rusikareegel ütleb, et vähemalt 60% lehe mahust peab olema toimetuse täita. Teisalt arvestame, et kui reklaamilehekülgede maht kukub alla 30%, siis hakkab rahakott pitsitama. Tänavu on reklaami osakaal Äripäevas olnud keskmiselt 37% ja seda on rohkem kui mullune 31%, mis teeb peaaegu viiendiku võrra rohkem. Samas on päevalehtede tige võitlus iga reklaamikrooni eest liigutanud reklaami hindasid klientidele soodsalt allapoole ja reklaami maht lehes rahalises vääringus kerkinud oluliselt vähem, 9 protsenti.
    Suuremate lehtede reklaami maht kroonides on tänavu kasvanud 8%, ehk oleme suutnud turu keskmist kergelt edestada.
    Kõik eelnev kokku lubab öelda, et Äripäeval oli majanduslikult hea aasta. Ei olnud väga hea, ei olnud ka keskpärane ega halb, oli hea aasta. Äripäeva käive 2004. aastal tuleb 90 miljoni krooni ja kasum 11,5 miljoni krooni lähedal. Võrreldes 2003. aastaga teeb see 7 miljonit krooni rohkem käibes ja 4 miljonit krooni rohkem kasumis. Äripäeva Kirjastus ei ole aga ammu enam vaid pelgalt Äripäev.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Indrek Teder: raha räägib. Endiselt
Mõnedes Euroopa riikides on jätkuvalt esiplaanil äri- ja majanduslikud huvid, mitte sõda Ukrainas. Ja seda täiesti avalikult, kirjutab endine õiguskantsler Indrek Teder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Mõnedes Euroopa riikides on jätkuvalt esiplaanil äri- ja majanduslikud huvid, mitte sõda Ukrainas. Ja seda täiesti avalikult, kirjutab endine õiguskantsler Indrek Teder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA uute kodude müük langes 9 aasta kiireimas tempos Kõrged laenuintressid survestavad nõudlust
USAs langes uute kodude müük aprillis viimase üheksa aasta kiireimas tempos, nõudlust mõjutasid negatiivselt kõrge inflatsioon ning kodulaenu intresside hüppeline tõus, vahendab Bloomberg.
USAs langes uute kodude müük aprillis viimase üheksa aasta kiireimas tempos, nõudlust mõjutasid negatiivselt kõrge inflatsioon ning kodulaenu intresside hüppeline tõus, vahendab Bloomberg.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Töötajad peavad mainekaks tööandjaks energiafirmat, tudengid Microsofti
Töötavate inimeste jaoks on kõige atraktiivsemad tööandjad riigi või kohaliku omavalitsuse infrastruktuuriettevõtted, tudengid hindavad Microsofti Eesti arenduskeskust, LHVd ja Pipedrive’i, näitab Kantar Emori tööandjate maine pingerida.
Töötavate inimeste jaoks on kõige atraktiivsemad tööandjad riigi või kohaliku omavalitsuse infrastruktuuriettevõtted, tudengid hindavad Microsofti Eesti arenduskeskust, LHVd ja Pipedrive’i, näitab Kantar Emori tööandjate maine pingerida.
Parim juht Madis Toomsalu: Eesti parim juht on hoopis mu ema
Konkursi parim juht 2022 ja LHV Grupi juht Madis Toomsalu rääkis tunnustuse teada saamise järel, et peab Eesti parimaks juhiks hoopis oma ema.
Konkursi parim juht 2022 ja LHV Grupi juht Madis Toomsalu rääkis tunnustuse teada saamise järel, et peab Eesti parimaks juhiks hoopis oma ema.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.