Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veeteede amet seiskas sadamatasude tõusu

    Tallinna Sadama nõukogu liige Indrek Raudne ütles, et sadamal jääb seetõttu saamata pool miljonit krooni päevas. Sadamatasude tõusust pidi sadamale tuleval aastal laekuma 160 miljonit krooni lisaraha, mida oli kavas kasutada investeeringuteks. Ta lisas, et sadama nõukogu vastav otsus on endiselt jõus.
    Tallinna Sadama juhatuse liikme Aare Tammemäe hinnangul pole sadamatasude struktuurile hinnangu andmine üldse veeteede ameti pädevuses. ?Meile on see otsus täiesti arusaamatu,? lausus ta. Kui kaugele sadamatasude tõus nüüd võib nihkuda, seda ei osanud Tammemäe öelda: ?Konkurentsiamet võib asja menetleda pool aastat või isegi kauem ja kuu aega peame me hinnatõusust veel ette teatama.? Sadama juhtkond kavatseb veeteede ameti otsust vaagida ja seejärel otsustada, kas seda protestida või mitte.
    Sadamaoperaatorite Liidu tegevjuhi Ago Tiimani hinnangul toimis veeteede amet sadamatasusid mitte kinnitades õigesti. Edasilükkamine ei lahenda aga tema sõnul probleemi. ?Kahju, et poliitikud pole probleemi lahendada suutnud ja asi on absurdini viidud,? sõnas ta. Tiimani sõnul soovivad operaatorid kindlust aastakümneteks, et nende tehtavad investeeringut ennast ära tasuks. ?Siin ei ole küsimus tuhandetes vaid sadades miljonites kroonides.?
    Konkurentsiameti peadirektori asetäitja Aini Proos ütles, et kõige varem võib sadamatasude tõus aset leida aprillis. ?Kõik sõltub sellest, kuidas meil vaidlus sadamaga edeneb ja kas jõuame ühesugustele seisukohtadele,? selgitas ta. Kui kohapeal selgust ei saa ja tuleb hakata võrdlema ümbruskonna sadamate tasusid, võib see rohkem aega võtta.
    Proos ütles, et turgu valitsev ettevõtja ei tohi rakendada ebamõistlikke hindu. ?Kui kellelgi on üldse võimalik välja tulla 50% suuruse hinnatõusuga, siis peab ta olema turgu valitseval positsioonil,? lausus ta.
    Konkurentsiametil seisab ees sadama kulukomponentide analüüs, mis peab selgitama, kas omahind ja kasum on mõistlikud. Proos lubas seejärel öelda, millisesse vahemikku peaks sadama kasumimarginaal jääma.
    Proos avaldas kahetsust, et Tallinna Sadama juhtkonna tegevuses on ülekaalus poliitilised ambitsioonid, mis takistavad majandusotsuste tegemist. ?Kui riik tahab kehtestada sadamale makse, siis on see poliitiline otsus, mille peab vastu võtma Riigikogu. Äriettevõte ei saa endale riigi funktsioone võtta,? selgitas Proos.
    Konkurentsiametile esitasid esmalt taotluse sadamatasude tõusule hinnangu andmiseks Eesti Transiidiettevõtete Assotsiatsioon ja Tallinna Sadam ise, nüüd tegi sellekohase järelepärimise ka veeteede amet. Veeteede ametist ei õnnestunud eile kommentaari saada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.