• OMX Baltic0,42%267,37
  • OMX Riga0,02%882,49
  • OMX Tallinn0,25%1 699,82
  • OMX Vilnius0,56%1 039,82
  • S&P 5000,56%6 032,38
  • DOW 300,42%44 910,65
  • Nasdaq 0,83%19 218,17
  • FTSE 1000,07%8 287,3
  • Nikkei 2250,8%38 513,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%112,66
  • OMX Baltic0,42%267,37
  • OMX Riga0,02%882,49
  • OMX Tallinn0,25%1 699,82
  • OMX Vilnius0,56%1 039,82
  • S&P 5000,56%6 032,38
  • DOW 300,42%44 910,65
  • Nasdaq 0,83%19 218,17
  • FTSE 1000,07%8 287,3
  • Nikkei 2250,8%38 513,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%112,66
  • 17.01.05, 09:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Norras uuritakse toidupoodide ebaseaduslikke rahanõudeid tarnijatele

Norras on puhkenud suur skandaal, kui kahe uurija töös väidetakse, et kauba tarnijad on pidanud toidupoekettidele maksma miljardilisi summasid.
Asja on hakanud omakorda uurima Norra konkurentsiamet, kui Arne Dulsrud ja Jan Roar Beckstrom avaldasid ettekande, kus väidetakse, et kauba tarnijad peavad maksma suurtele poekettidele vägevaid summasid riiulimaksudeks ja lojaalsusboonusteks, kirjutab Dagens Naeringsliv.
Kõik küsitletud kauba tarnijad kinnitasid, et on aastaid maksnud miljardilisi makse, mida raamatupidamises nimetatakse ühiseks turundusmaksuks. Need rahad on läinud kaubakettide omanikele. Väiksemad tootjad, kes niisuguseid summasid maksta ei suuda, seetõttu oma tooteid suurtesse poodidesse anda ei saa. Selle tagajärjel on poodides kaupade valik suhteliselt väike ja need on väga kallid.
Nelja suurima kaubaketi turuosa Norras on 99%.
Kuna konkurentsiamet on seisukohal, et riiulimaks on seadusevastane, siis on uurimisse tõmmatud ka maksuamet ja majanduspolitsei.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 12:07
Tallinki keskkonnaalased jõupingutused kannavad vilja
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO jalajälge vähendada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele