Viies läbi uuringut maailma ajakirjanduses 2004?2005 kajastatud organisatsioonikultuuri ja sisekommunikatsiooni teemadest, leidsin, et enamik oma valdkonna gurusid ja tipp-praktikuid viitavad organisatsioonide muutumise vajaduse aktiveerumisele. Ida-Euroopa ja viimati ELiga liitunud Kesk-Euroopa riike puudutab organisatsioonide muutumine eriti teravalt. Selle tõestuseks on mitmeid signaale.
1. Tihenev konkurents tööjõule. Hetkel räägitakse tööjõu väljavoolust, kuid lähiajal muutub aktuaalseks tööjõu (sh juhid) sisseost välismaalt, mis põhjustab multikultuursete meeskondade teket.
2. Eesti ettevõtetel ei jää konkurentsivõime tõstmiseks muud üle, kui muuta äriprotsessid efektiivsemaks. Üks võimalus on teenuseid sisse osta, mis on selge ohusignaal meeskonnale töökohtade vähenemise näol.
3. Globaliseerumisega kaasneb organisatsioonide töö- ja ärikeele muutumise vajadus.
4. Rahvusvaheliste ettevõtete laienemine ja Eesti ettevõtete vajadus tõsta konkurentsivõimet välisturgudel, intensiivistuvad liitumised ja ülevõtmised.
Need on peamised signaalid, miks peaks suhtuma tõsiselt muutmisesse ja valmisolekusse muutuda. Eesti ettevõtjad käsitlevad organisatsioonikultuuri ja muutmise küsimusi populistlikena, mis võib anda valusa õppetunni. Firmat on august välja tirida palju raskem, kui enne augu servale jõudmist selle suunda muuta.
Küsimus ei ole muutumises endas, see juhtub paratamatult. Küsimus on muutmises: kuidas muuta nii, et ei kahjustataks organisatsiooni töö tõhusust, töötajate moraali ja eesmärkidele pühendumist.
Mõelge, kuidas mõjub ettevõtte töötajate moraalile ja motivatsioonile, kui näiteks ettevõttesse hakkab märkamatult tekkima võõrtööjõudu, kes ei tööta seal sama palgatasemega. Organisatsiooni lõhenemine, uutele töötatakse vastu ja toimub muud sellist.
Eesti on alati olnud teistele Ida-Euroopa riikidele eeskujuks tasakaaluka ja ettenägeliku tegutsemise poolest. Ärgem siis laskem meie mainet alla.
Seotud lood
Hoolduskoristus tähendab kõige lihtsamalt öeldes ruumide sisekoristust erinevatel büroopindadel, tootmishoonetes, haridus- ja meditsiiniasutustes, autoremonditöökodades jpt objektidel. Kui kliendid Foruse poole pöörduvad, on mõistagi esimene küsimus – mis meie koristusteenus maksab?