• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,6%39 573,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,6%39 573,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Olge valmis muutuma

Viies läbi uuringut maailma ajakirjanduses 2004?2005 kajastatud organisatsiooni­kultuuri ja sisekommunikatsiooni teemadest, leidsin, et enamik oma valdkonna gurusid ja tipp-praktikuid viitavad organisatsioonide muutumise vajaduse aktiveerumisele. Ida-Euroopa ja viimati ELiga liitunud Kesk-Euroopa riike puudutab organisatsioonide muutumine eriti teravalt. Selle tõestuseks on mitmeid signaale.
1. Tihenev konkurents tööjõule. Hetkel räägitakse tööjõu väljavoolust, kuid lähiajal muutub aktuaalseks tööjõu (sh juhid) sisseost välismaalt, mis põhjustab multikultuursete meeskondade teket.
2. Eesti ettevõtetel ei jää konkurentsivõime tõstmiseks muud üle, kui muuta äriprotsessid efektiivsemaks. Üks võimalus on teenuseid sisse osta, mis on selge ohusignaal meeskonnale töökohtade vähenemise näol.

Artikkel jätkub pärast reklaami

3. Globaliseerumisega kaasneb organisatsioonide töö- ja ärikeele muutumise vajadus.
4. Rahvusvaheliste ettevõtete laienemine ja Eesti ettevõtete vajadus tõsta konkurentsivõimet välisturgudel, intensiivistuvad liitumised ja ülevõtmised.
Need on peamised signaalid, miks peaks suhtuma tõsiselt muutmisesse ja valmisolekusse muutuda. Eesti ettevõtjad käsitlevad organisatsioonikultuuri ja muutmise küsimusi populistlikena, mis võib anda valusa õppetunni. Firmat on august välja tirida palju raskem, kui enne augu servale jõudmist selle suunda muuta.
Küsimus ei ole muutumises endas, see juhtub paratamatult. Küsimus on muutmises: kuidas muuta nii, et ei kahjustataks organisatsiooni töö tõhusust, töötajate moraali ja eesmärkidele pühendumist.
Mõelge, kuidas mõjub ettevõtte töötajate moraalile ja motivatsioonile, kui näiteks ettevõttesse hakkab märkamatult tekkima võõrtööjõudu, kes ei tööta seal sama palgatasemega. Organisatsiooni lõhenemine, uutele töötatakse vastu ja toimub muud sellist.
Eesti on alati olnud teistele Ida-Euroopa riikidele eeskujuks tasakaaluka ja ettenägeliku tegutsemise poolest. Ärgem siis laskem meie mainet alla.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele