?Praeguse seisuga on 13 isikust seitsmega kokkulepe olemas ? neist ühega on sõlmitud kirjalik leping, teistega on kokkulepe suuline,? ütles Tallinna abilinnapea Vladimir Maslov eile enne pärastlõunast linnavalitsuse kabinetiistungit, kus tema sõnul arutati selleteemalist ?järjekordset paketti?. Tallinnal tuleb Tartu maantee laiendamiseks Stockmanni kaubamaja juurest kuni Liviko hooneni Sossi mäel eraomanikelt välja osta viis maja ja kaks krunti.
Algselt plaanis linn läbirääkimiste lõpetamise tähtajana 1. märtsi. ?Vana plaan on esialgu käigus. Selle ajaga peame jõudma kõigiga ühele poole,? ütles Maslov. Ta lisas, et kui omanikega ei saada kokkuleppele, siis lähevad objektid sundvõõrandamisele. Samas ei anna see mingit plussi hinna osas, möönis ta, lisades samuti, et protsessi algatades võivad ka sel juhul pooled ühe-kahe aasta asemel ühe-kahe kuuga kokku leppida.
Maslovi sõnul pole läbirääkimistel esinenud kuigi palju katseid linnalt raha välja pressida, samas on küsitud ka ruutmeetrihinda 30 000 krooni. Pigem on ta sõnul olnud raske läbirääkimiste taasalustamine positsioonist, kuhu nad 2001. aastal toonase linnavalitsuse aegu pooleli jäid ? nimelt oli juba siis osade inimestega kokku lepitud ning need on juba korra ?kohvritel istunud?.
Maslov ütles, et linnaeelarves on Tartu maantee majade ostmiseks 36 miljonit krooni: ?See oli märksa suurem summa, kuid teatud vahetustega saab rahalisi väljaminekuid leevendada.? Tema sõnul pakutakse omanikele vahetuseks muid kinnistuid ja kortereid. Seda arvestades pole hetkel siiski teada, mis kujuneb laiendusele ettejäävate majade lõplikuks väljaostuhinnaks.
Pealinna eelmises võimuliidus abilinnapeana tegutsenud Jüri Ratas ütles, et ei pea tõenäoliseks Tartu maantee laienduse valmimist sel aastal, seda kolmel põhjusel. ?Esiteks ei usu, et saab lahendatud omandiküsimus. Ja kui saab lahendatud sel aastal, siis läheb see turuhinnast palju kallimaks,? märkis ta.
Teiseks viitas Ratas asjaolule, et kui Tallinna Vesi tahtis kuu aja eest maha panna Tartu maantee bussijaama poolses otsas torusid, polnud valmis tee lõplikku projektigi. ?Tartu maanteed pole ka piisavalt uuritud ? seal võib olla sees kõige rohkem infrastruktuure, risti-põiki kaablid ja trassid,? ütles ta.
Samuti leidis Ratas, et kuna tegemist on kesklinna tähtsa liiklussõlmega, tuleks remont teostada juba suvekuudel ja teel liiklus avada enne 1. septembrit. ?Kui rääkisin ametnikega, siis ka nemad ei usu sellesse,? lisas ta.
Tartu maantee laiendamine kuulub võimuliidu tähtsamate lubaduste hulka selleks aastaks. Kohalike valimiste aasta toob taas Tallinna teedesse investeeringuid ligi 400 miljoni krooni eest, mis on kaks korda suurem näitaja kui kahel eelneval aastal.
Seotud lood
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.