Börsi peakangelase Hansapanga aktsia kohta on siinkohal vaid lisada, et panga plaanitav dividendimäär jätab soovida.
Esialgselt oli ettepanek maksta dividende 2 krooni aktsia kohta. Arvestades fondiemissiooni, mille käigus said aktsionärid ühe aktsia kohta kolm uut aktsiat, on see sama palju kui eelmisel aastal.
Siis maksti aktsia kohta 7 krooni dividende. See teeks dividendi aastaseks kasvuks 14,3%. Lootust annab siiski asjaolu, et lõplik kasumi jaotamise ettepanek tehakse peale tulemuste auditeerimist.
Minule jätab Swedbanki ülevõtmispakkumine mulje, et proovitakse aktsia hinna seniseid tasemeid kindlustada. Tõsiselt ei saa võtta hinda, millest turuhind kohe peale börsi avamist kõrgemale tõuseb. Teisalt võib väita, et hind määrati mõni aeg varem, paari kuu keskmist hinda vaadates.
Taseme kindlustamise võimaluse poolt räägib ka teadmine, et alles suhteliselt hiljuti on Hansapanga aktsias positsiooni võtnud Fidelity investeerimisfondid, Citibank ja Põhjamaade investeerimispank Carnegie. On selge, et nemad ei taha nii lühiajalise investeerimishorisondi pealt aktsiast välja tulla. Võib arvata, et need investorid ootavad veel vähemalt aasta-paar.
On loomulik, et ka teiste aktsiate hinnad tõusevad, sest seda põhjustab turutegijate poolt Hansapanga aktsiatest saadavate vahendite reinvesteerimine. Kuna fundamentaalselt ei ole Hansapangas midagi muutunud, siis pakuvad turutegijad aktsiaid müügiks ja paigutavad Hansapanga aktsiast välja voolava raha kohe turul ümber. Nii ronisidki Norma, Telekomi ja teiste aktsiate hinnad koos Hansapangaga ülespoole.
Norma aktsia kallines 3,45 protsenti ja Eesti Telekomi aktsia 1,28 protsenti. Merko Ehituse aktsia hind tõusis 2,15 protsenti, 156,47 kroonile.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?