• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 17.06.05, 18:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium osaleb Ülemiste liiklussõlme väljaehitamisel

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar arutas Tallinna juhtidega, kuidas saaks ministeerium osaleda Ülemiste liiklussõlme väljaehitamisel.
Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimisel oleks tegemist Tallinna suubuvate magistraalide (Peterburi maantee, Tartu maantee, Viljandi maantee, Paldiski maantee ja Tartu maantee) vaheliste ühenduste parandamisega, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium pressiteates.
Liiklussõlm ehitataks mitmetasandilisena ning see võimaldaks liikluse sujuva, peatusteta läbisõidu kesklinna-Narva-Tartu-Pärnu suundadel. Samuti rekonstrueeritaks selle ehituse käigus Peterburi maantee kuni Väo sõlmeni, mille ehitus algab juba 2007. aastal.
Selle, Eesti kõige suurema liikluskoormusega liiklussõlme kaudu toimub ühendus Tallinna lennujaamaga. Liiklussõlme vahetus läheduses oleks ka kõige parem koht linnadevahelisele bussijaamale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Arvestades projekti väga suurt maksumust ja tema tähtsust kogu vabariigi liiklusele otsustas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium põhjalikult kaaluda oma osalemise vajalikkust selles projektis. Otsustamaks riigi osalemise selles projektis, moodustatakse ministeeriumi, maanteeameti ja linna ühine töögrupp.
Projekti maksumus võib esialgsetel andmetel ulatuda üle 0,8 miljardi krooni. Projekti on kindlasti kavas kaasata Euroopa struktuurifondide vahendeid. Riigi osalemise korral jagatakse kaasfinantseerimine vastavalt kokkulepitavale suhtele riigi ja linna vahel.
Juhul kui Tallinnas otsustatakse rajada trammiliin Lasnamäele, on otstarbekas Ülemiste liiklussõlm ja trammiprojekt ühendada põhjusel, et Lasnamäe trammiliiklus hakkab toimima läbi selle liiklussõlme.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele