Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autojuhti pimedas abistava teemärgistuse kilomeeter maksab 25 000 krooni ringis

    Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus nõuab, et liiklusmärgid peavad olema puhtad, loetavad ja reflekteeruvad 30 meetri kauguselt, 95% märgi pinnast peab olema vigastusteta. Ja veel, märke tuleb pidevalt hooldada ja puhastada.
    Suvisel ajal ei ole hooldamisega sedavõrd muret, kuid talvisel ei ole lumest ja lobjakast täispritsitud kattemärgistusest mingit kasu.
    Maanteeamet on majandus-ministeeriumile esitanud kinnitamiseks 2006. aasta eelarve, mille kogumaht on 2,4 miljardit krooni. Sellest on maanteede ja muude teede hoolduseks ette nähtud 650 miljonit krooni ja investeeringuteks 1,75 miljardit krooni, selgitas maanteeameti pressiesindaja.
    Raha hoolduseks peaks nagu jätkuma. Miks aga on siiski sedavõrd raske hommikul näiteks Tallinna-Tartu maanteel liikuda?
    Maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhataja Aare Pain ütles, et liiklusohutuse seisukohalt on teekattemärgised väga olulised, kuid alati looduse vastu ei saa.
    "Teid hooldavad kohalikud teedevalitsused või siis hooldusfirmad. Maakonniti on see erinev. Kuskil pole öeldud, kuidas puhastada, aga märgised peavad olema puhtad. Pole paika pandud ka, kui tihti puhastatakse," ütles Pain.
    Paini sõnul on peaaegu kõik maanteed adekvaatselt märgistatud, ainult mõned lõigud on veel puudulikud.
    Eesti maanteekatte märgistamise standard näeb ette, et "liiklusmärkidega antav teave peab olema nähtav ja loetav nii valgel kui ka pimedal ajal sellele liiklejale, kellele see on mõeldud".
    Ühe kilomeetri pikkuse ühekordse pidevjoone maanteele märkimine maksab olenevalt materjalist 3600 kroonist kuni 23 500 kroonini.
    Tegemist on siis kas tavalise värvkatte, pritsplastik- või termoplastikkattega. Sellele lisanduvad veel märkepostid, mida kilomeetris on 40 ning mis lähevad kokku maksma 9400 krooni. Pika lauge kurvi peale kulub poste topeltkoguses.
    "Üldiselt sõltub aga hind paljuski teekattest, märgistuse tüübist ning ka sellest, millist materjali kasutatakse. Näiteks kahekordse pidevjoone märkimine on kaheksa korda kallim kui lühikeste kriipsudega katkendjoone märgistamine. Ja näiteks termoplastikuga märkimine on ligikaudu seitse korda kallim kui värviga märgistamine," selgitas Pain ning lisas, et hinna dikteerib riigihange.
    Politsei andmetel toimus eelmisel aastal 2244 liiklusõnnetust, milles hukkus 170 inimest.
    Põhja-Politsei pressiesindaja Tuuli Härsoni sõnul on teekattemärgistus enamasti liiklusmärkidele täienduseks.
    "Näiteks ülekäigurada tähistab nii märk kui ka teele joonistatud triibud. Kulunud või halvasti nähtav teekattemärgistus tekitab liiklejates segadust ning arusaamatusi," ütles Härlson.
    Peaminister lubas, et 2013. aastaks investeeritakse Tallinna-Tartu maantee renoveerimisse 4,5 miljardit krooni. Selle summaga peaks saama tee neljarealiseks, aga selle raha eest saaks ka terve trassi valgustitega katta ning teha teetaskud, kuhu suured kaubaautod tipptunnil suunata. Sinnani on aga vaja teravat silma ja rahu.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.