Majandusminister Edgar Savisaar sepistab kavalat plaani, mille käigus ostab riik infrastruktuuri tagasi BRSi asemel raudtee uuelt omanikult.
Majandusministeerium otsib võimalusi, kuidas selle abil infrastruktuur ehk rööpad ja liiprid ning opereerimine ehk kaubavedu lahku viia, kirjutab Ärileht.
“See on loogiline ja peab juhtuma nii või naa,” ütleb majandusministri nõunik Heido Vitsur. Võiks see tähendada, et infrastruktuur ja opereerimine müüakse eraldi. Või et BRSi osaluse ostja müüb kohe järgmise sammuna rööpad ja liiprid riigile edasi.
Edgar Savisaar ise peab esimest varianti vähetõenäoliseks – oleks lihtsalt liiga aeganõudev. Küll aga kinnitab ta: “Kui ka keegi kolmas ostab BRSi, on tõenäoline, et ta pakub infrastruktuuri riigile.” Sellise arengu nimel Savisaar töötabki. Nii kohtub ta pea iga nädal mõne ostukandidaadiga, peab läbirääkimisi, valmistab pinda ette.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teisel pool lauda istuvad BRS-i mehed ehk need, kelle 66-protsendilisest osalusest raudteefirmas tegelikult jutt käib. Nemad ütlevad, et müüvad igatahes oma osa ja firma tükeldamisega ei tegele. Teatud tüdimusega hääles lisab Jüri Käo veel: “Ja ausalt öeldes ma ei usu, et Eesti riik suudaks või tahaks raudtee ostus kaasa rääkida. See on lihtsalt poliitiline näitemäng.”
Samal ajal koondab LHV Eesti Raudtee ostuks investorite gruppi brittidest, eestlastest ja venelastest. “Jah, me tegeleme sellega,” kinnitab investeerimispanga LHV juht Rain Tamm investorite grupi moodustamise plaani. Aga see on ka kõik, mida ta öelda tahab. Kes, mis ja kuidas täpsemalt – vara veel, on Tamme sõnum. Viimase nädala jooksul on sebimine raudtee ümber võtnud üldse uued tuurid.
Kandidaatidena on veel välja käidud soomlaste VR, Vene ärimeeste PromInvestors, sakslaste Deutsche Bahn. Ja nüüd siis ka LHV poolt maaletoodav, esialgu veel nimetuks jääv investorite grupp.