• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.03.06, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Harjumaa Liinide katkised bussid on jätnud tühjalt ootama sadu reisijaid

Iga päev külmetavad sajad inimesed asjatult bussipeatustes, sest Harjumaa Liinide bussid ei lähe hommikuti käima või purunevad teel sihtkohta jõudmata.
Postimees kirjutab ,et Harju maakonna ühistransporti korraldava MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskuse tegevdirektori Pärt Põldemaa sõnul on Harjumaa Liinidega küll pidevalt probleeme olnud, kuid märtsis on asi lõpuks täiesti kontrolli alt väljunud. «Sellist päeva enam ei olegi, kui neil mõni buss käigust ära ei jää,» nentis ta.
«Neil on lepinguline kohustus vedada, kuid on selge, et nad ei saa oma kohustusega lihtsalt hakkama,» avaldas Põldemaa pahameelt. «Oleme teinud Harjumaa Liinidele nii palju märkusi, et neist on moodustunud juba eraldi kaust, samuti oleme neid iga kuu kümnete tuhandete kroonide ulatuses trahvinud, kuid asi läheb iga päevaga aina hullemaks.»
Harjumaa Ühistranspordikeskuse statistika alusel jäi ainuüksi märtsi esimese kuue päeva jooksul ära kokku 105 veootsa, mis on peaaegu sama palju kui jaanuari jooksul kokku. «Jaanuaris oli külmade ilmadega päevi, kui neil ligi pooled bussid seisid,» nentis Põldemaa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Meil oleks täielik alus nendega leping lõpetada, kuid paraku pole ka kedagi teist võtta, kes teenust edasi osutaks,» kinnitas Põldemaa.
Eile pärastlõunal kella üheks olid Harjumaa Liinid keskusele teatanud juba 11 ära jäänud veootsast, mis on ühistranspordikeskuse sõitjateveo spetsialisti Kadri Krooni sõnul ühe päeva kohta üsna jahmatav kadu. «Inimesed saavad väljumata jäänud bussist teada ju alles siis, kui peatuses oodates selgub, et bussi ei tulegi,» märkis ta. «Siis nad helistavad meile ja on arusaadavatel põhjustel väga pahased.»
Harjumaa Liinide juhataja Väino Moor möönis, et tõepoolest on viimasel ajal ettevõtte bussidega tekkinud hulganisti tehnilisi probleeme. «Nii hullu olukorda pole meil tõesti kogu tegevusaja jooksul olnud,» nentis ta.
Busside väljumata jäämise põhjuseks tõi Moor tänavuse talve rasked ilmastikuolud, bussijuhtide vähesuse ja pingelise töö.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele