• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 10.11.06, 14:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoettevõtete liit: Saksamaal tahetakse piirangud hoopis kaotada

Eesti Autoettevõtete Liidu direktor Villem Tori ütles, autorongide keelamise teema on maanteeametis juba teisel ringil.
„Ühe korra, umbes aasta tagasi, suutsime juba tõestada, et autorongide sõitmise piiramine ei suurenda liiklusohutust. Nüüd siis jälle,” ütles Tori. „Kui keegi kuskil surma saab, siis kerkib see teema jälle üles.”
Tori sõnul ei suurenda raskeveokite maanteelt mingiks ajavahemikuks kõrvaldamine liiklusohutust, sest siis suureneb lubatud ajal rekkade maht teel veelgi. „Kokkuvõttes on see veelgi ohtlikum,” nentis Tori.
Tema sõnul mõeldakse näiteks Saksamaal hoopis sarnaste piirangute kaotamise peale, sest on nähtud, et suured autod maanteel hoopis distsiplineerivad sõiduautode juhte ja vähendavad üleüldist kihutamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autoettevõtete liit palus oma liikmetel saata neile oma arvamusi ning seni laekunud seisukohad on negatiivsed. „See puudutab kõige rohkem just rahvusvahelisete kaubavedudega tegelejaid, kes sooviksid Eesti läbida nädalavahetusel ning olla esmaspäeval juba sihtriigis.
„Ja kui hakatakse hoopis mööda Piibe või Viljandi maanteed minema – no see nüüd küll liiklusohutust ei suurenda,” ütles Tori.
Maanteeamet kaalub liiklusohutuse suurendamise eesmärgil keelata Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel Jüri liiklussõlmest Kärevere ristmikuni üle 12 meetri pikkuste sõidukite ja autorongide, välja arvatud bussid, liiklus reedeti ja pühapäeviti kella 13-st kuni kella 21-ni ja esmaspäeviti kella 05-st kuni kella 09-ni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele