Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konteinervedude arv kerkib
"Konteinervedude arenguvõti on ikka transiit. Ainult Eesti kohalikule turule orienteeritud konteinerkaupade vedu ennast ära ei tasu," sõnas 2003. aastal firmat juhtima asunud Valt.
Kui 2005. aasta möödus suhteliselt stabiilselt, siis tänavu on konteinervedudes konkurents suurenenud.
Põhiliseks probleemiks on Eesti riigi väliskaubandusbilanss ehk teisisõnu sisse tulevad importkogused on tunduvalt suuremad kui eksportkogused. Tähendab see Valdi sõnul seda, et tühjade konteinerite osakaal on kõigis kolmes Balti riigis kasvanud. Oma osa on kahtlemata ka tootmise koondumisel järk-järgult Kagu-Aasiasse, mis on viinud kaubakogused tasakaalust välja.
"Majanduslikult peaks tänavune aasta tulema edukam kui eelmine, kuid konkurents on tihe ja hinnad on läinud langustrendile," selgitas Valt.
Sarnaselt Estma OÜ juhatuse liikmetega loodab ka Valt konkureeriva konteinerterminali tekkele Eestis, mis annaks arengule tõuke.
2007. aasta kohta Valt prognoose ei tee. Firma on Hapag Lloyd AG liiniesindaja Eestis.
Ookeani Konteinervedudel on kolm tütarfirmat Venemaal.
Nende asutamise eesmärk oli suurendada ettevõtte kohalolu ühel peamisel eksportturul. 2005. aastal moodustas ettevõtte müügitulu ligi 466 miljonit krooni, kasvades aastaga 79 protsenti. Käibest 90% moodustas eksport ning 10% müük Eestisse. Müügitulust suurim osa tuli Venemaa turult - 317 miljonit krooni. 2005. aastal töötas ettevõttes kuus inimest.