Saarniit lisas, et enne, kui Kalamaja ülesõit valmis pole, on raske Patarei kompleksi investoritele ahvatlevaks muuta. "Praegu ei pääse ju siia autoga normaalselt ligi," märkis ta. Kalamaja ülesõitu hakatakse Saarniidu sõnul vana raudteetammi kohale parimal juhul ehitama 2009. aastal.
Kultuuriminister Raivo Palmaru sõnul on oluline anda uus nägu meremuuseumile. "Eriti uhke on see, et kohtupalee kõrval hakkavad olema uus ja laiendatud meremuuseum ning Eesti suurim sõjalaevastik," märkis Palmaru.
Kuna maa-ala kohta pole veel detailplaneeringut, korraldab ja rahastab RKAS kogu ala arendamiseks kaheetapilise arhitektuurikonkursi, kaasates žüriisse Eesti Arhitektide Liidu ja Tallinna linna esindajad. Konkursi lõpptähtajaks on planeeritud 2008. aasta suvi.
Arenduskulud mahuvad Saarniidu sõnul 3 miljoni krooni sisse. "Kogu projekti maksumust on võimatu ennustada," lisas ta. Lennusadama maa-alal on praegu hulga ohtlikke ja lagunenud ehitisi, mis tuleb korrastada või lammutada. Justiitsministeerium loodab lammutamisega ühele poole saada 2007. aasta märtsis.
Langi sõnul on kindel, et piirkonna pärast tulevad tulised vaidlused. "Oluline on, et riik ja linn on üksmeele leidnud. Nüüd tuleb lihtsalt oodata, kust välk sisse lööb," muigas minister ja lisas, et ilmselt ei mahu arendajatele pähe, et nii väärtuslik territoorium kaetakse büroode, mitte kasumlikumate korterelamutega.
Huvi lennusadama piirkonna konkursi vastu oleks meil kindlasti, aga kahjuks on isegi ülejärgmine aasta juba suuremas osas täis planeeritud.
Nii hullu aega pole meil tegutsetud 15 aasta jooksul veel olnudki, oleme töösse ja pakkumistesse uppumas.
Tore on, et korraldatakse riigihange ja asju aetakse korralikult, aga ma arvan, et praegu on aega uute projektide jaoks vaid algajatel arhitektidel ja tudengitel.