• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 11.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Burkhardt plaanib rajada Rail Balticat

Burkhardti sõnul on ta juba alustanud läbirääkimisi Lätis, Leedus ja Poolas nii valitsuse kui ka kohalike raudteedega. "Oleme kohtunud ka Euroopa Liidu esindajatega neis küsimustes ning nad on innustanud meid oma ettepanekuid tegema," sõnas Burkhardt, kes pole mõtet Eesti valitsusele veel tutvustatud, kuid näeb vaimusilmas ühe variandina ühisettevõtte loomist Rail Baltica arendamiseks Eestis.
"Otsime võimalust vagunipraami käimapanemiseks Soome ja Eesti vahel," ütles Burkhartd, kes peab raudteepraami võimalikeks kasutajateks Soome paberitootjaid.
Majandusministeeriumi teede ja raudtee osakonna juhataja Ain Tatteri sõnul on Rail Baltica projekt paregu veel uuringute staadiumis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Burkhardti osalemissoov Rail Balticas Valga-Tartu-Tallinna marsruudil tuli Tatterile üllatusena. "Viie aasta jooksul pidas ta seda täiesti perspektiivituks suunaks," sõnas Tatter, viidates selle raudteelõigu kehvale olukorrale.
Burkhardt vaidles Tatterile vastu, öeldes, et BRS ei suutnud viie aastaga remontida kogu raudteeinfrastruktuuri ning pani esialgu rõhku suurema liiklusega lõikudele.
Ka ei olnud ta nõus, et on pidanud Rail Baltica programmi mõttetuks. "Olukorras, kus ettevõte on ametis ellujäämisega, ei mõelda laienemise peale."
Eesti Raudtee endised omanikud peavad riigi käitumist enda suhtes endiselt veidraks ning usuvad, et tehing võis rikkuda Eesti mainet rahvusvahelisel areenil.
"Ettevõtte riigistamine pole eestlaslik tegevus," lausus Edward Burkhardt. "Loodan, et selline käitumine on ühekordne ja unikaalne juhus."
Tema äripartner Henry Posner tunnistas, et võtab riigi käitumist isiklikult. "See pole lihtsalt äri, ülevõtmine on mulle isiklikult valulik," ütles Posner. "See on nagu inetu lahutus."
"Eesti poliitikud elasid end kahe aasta jooksul meie ettevõtte peal kõikvõimalikel viisidel välja," sõnas BRSi osanik Guido Sammelselg, lisades, et riik saatis neile kahe aasta jooksul 5000 dokumenti erinevate ettekirjutustega. "On kurb vaadata, et Eesti Raudtee pole ainus ettevõte, kes sellise surve all kannatab."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele