• OMX Baltic0,37262,63
  • OMX Riga−0,07876,89
  • OMX Tallinn0,241 698,23
  • OMX Vilnius0,59993,51
  • S&P 5000,455 495,52
  • DOW 30−0,2340 736,96
  • Nasdaq 0,8417 025,88
  • FTSE 100−0,788 205,98
  • Nikkei 225−1,1435 745,34
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,00100,45
  • OMX Baltic0,37262,63
  • OMX Riga−0,07876,89
  • OMX Tallinn0,241 698,23
  • OMX Vilnius0,59993,51
  • S&P 5000,455 495,52
  • DOW 30−0,2340 736,96
  • Nasdaq 0,8417 025,88
  • FTSE 100−0,788 205,98
  • Nikkei 225−1,1435 745,34
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,00100,45
  • 06.02.07, 13:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti autostumine ei küüni veel Lääne-Euroopa tasemeni

Ehkki eestlased peavad end autostunud rahvaks, näitab Euroopa Komisjoni tellitud uuring, et juhilubade omanikke on Eesti kodanike seas sarnaselt enamiku teiste ELi uusliikmetega Euroopa keskmisest oluliselt vähem.
Juhiluba on keskmiselt 71% eurooplastest, Eestis on juhiluba 54% kodanikest (sh 12%, kellel on küll juhiluba, kuid kes praktiliselt ei sõida). Veel tagasihoidlikum on juhiloaga kodanike osakaal vaid Poolas (49%), Leedus (48%), Ungaris (48%) ja Lätis (41%), teatas TNS Emor.
Edetabelite lõpuosast leiab Eesti paraku ka autopargi kirjelduses. Euroopas on keskmiselt 46% küsitletutest ostnud oma peamiselt kasutatava auto uuena. Selles osas on riikide lõikes suuri erinevusi - tipus on Hispaania, Kreeka ja Luksemburg, kus uuena on auto ostnud vastavalt 77%, 75% ja 74% elanikest, tabeli lõpetavad aga kolm Balti riiki. Eestis on auto uuena ostnud 18%, Lätis 11% ning Leedus vaid 4% küsitletutest. ELi uusliikmete vastav keskmine näitaja on 31%.
Nende arvude taustal pole ime, et just meie lõunanaabrite autopark paistab teiste riikide seas silma ka oma kõrge vanusega - tervelt 72% Leedu ja 62% Läti kodanike peamiselt kasutatavatest autodest on enam kui kümne aasta vanused. Eesti on selleski pingereas kolmas, kuid naabritest oluliselt parema näitajaga - meil on vanemaid kui kümneaastaseid autosid käigus 43%. Eestile järgnevad Poola ja Soome, kus nii vanade autode osakaal ulatub vastavalt 34 ja 30 protsendini. Samas näiteks Iirimaal sõidab nii vanade autodega vaid 4% kodanikest.
TNS Emori projektijuhi Triinu Ojala sõnul on siiski üks näitaja, mille poolest torkab Eesti silma tabeli ülaosas: võrreldes ELi keskmisega on Eestis märgatavalt enam juhte, kes hindavad oma iga-aastast läbisõitu enamaks kui 20 000 km - tervelt 30%. Euroopa vastav keskmine näitaja on 15%. Selle tulemusega on eestlased kreeklaste järel koguni teisel kohal.
Euroopa riikide autopargi ja juhtide kirjeldamise kõrval keskendus seekordne Eurobaromeetri uuring sõidukite turvalisusega seonduvale. Igal aastal toimub Euroopas üle 1,4 miljoni liiklusõnnetuse, kus hukkub kokku 40 000 ja saab vigastada 1,7 miljonit inimest. Lisaks teede kvaliteedi parandamisele, ühistranspordi arendamisele ning autode keskkonnasõbralikkuse tõstmisele pööratakse tõsist tähelepanu ka sõidukite turvasüsteemide kasutuselevõtule ning sellealase teadlikkuse tõstmisele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele