• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,21%5 652,24
  • DOW 30−0,46%41 178,12
  • Nasdaq −0,19%17 893,76
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,21%5 652,24
  • DOW 30−0,46%41 178,12
  • Nasdaq −0,19%17 893,76
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • 11.04.07, 12:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äriguru põrgust: andke oma töötajatele võimu

"Põrgust pärit ärikonsultant, kes kimab motikaga ringi ja jagab arusaadavat elutarkust," vähemalt nii tutvustas Sampo Liidrite Foorumi moderaator Linnar Viik ürituse peaesinejat, alternatiivset äriguru Geoff Burchi, kes arvab, et juhid ei usalda oma alluvaid.
Enda sõnul käib Inglise härrasmees Burch mööda maailma ja gurutab.
Tema sõnul on probleem selles, et moodne äri on segaduses. "Paar aastat tagasi oli lihtne, ettevõttes olid osakonnad: turundus, müük, finants. Aga arvutid, internet, avatus - see kõik ajab segadusse. Arvutid töötavad valguse kiirusel, juhtkond liigub aeglaselt nagu jää," selgitas ta.
Ta tõi näite Inglise pangast, kes tellis arvuteid, mis lõpetasid kastidest välja võtmata prügimäel. Nimetatud panga otsustusprotsess, tarkvara ja arvutite tellimine võttis kokku aega 18 kuud ja selle ajaga olid need masinad moraalselt vananenud. Burch soovitas pangal anda inimesele, kes arvutit vajab, 1000 naela, et las ostab ise. "Selle peale ütles pank, et me ei saa seda teha õ.. ee.. sellepärast, et ee… noh…," vahendas guru panga vastust.
"Võtame kas või selle Volkswageni reklaami, kus midagi kiiksub ja lõpuks leitakse heli põhjus, milleks on magava naise kõrvarõngas," rääkis Burch, kuidas ettevõtte juhtkond ja turundus loovad klientides ootusi, mille täitmiseks nad oma klientidega kohtuvatele töötajatele piisavalt võimu ei anna.
"Kui ma siis ostan reklaamitud diisel Volkswageni, mis pläriseb, krigiseb ja kriiksub, kellele ma kaeban, mitte juhtkonnale ja marketingile, kes reklaam tegi, vaid ikka müügiesindajale, kes isiklikult ei ole midagi lubanud, kes ei pruugi isegi asjast midagi teada ja kellel puudub võim midagi muuta," kirjeldas Burch tavalist olukorda.
Burchi sõnul on selle üks põhjus kliendirahuloluküsitlused. "Kuidas nad neid teevad? Kuskilt, näiteks pangast kargab sinu juurde punapea, kes hakkab küsima, kas olete rahul panga teenusega, kliendi eest hoolitsemisega jne. Alati saadakse tulemuseks 94,6%, sest inimesed tahavad punapeast lahti saada ja on kõigega rahul. Siis seab juhtkond eesmärgiks 98% kliendirahulolu, kuid ootused on muutunud ja uus küsitlus näitab hoopis midagi muud," seletas ta.
"Näiteks Inglismaal müüdi kõige jubedamaid autosid maailmas, Moskvitše. Samas kliendirahuloluküsitluse põhjal olid inimesed autoga rohkem rahul kui Mercedese omanikud. Mosse juht ütles, et sõit oli suurepärane, ainult käigukast lagunes ära, samas Mersu juht ei olnud üldse rahul pininaga autos. Mõnda toodet tarbides on sul lihtsalt kõrgemad ootused," tõi guru näite.
"Tänapäeva firma jaoks ei piisa enam hea olemisest. Sonyl on maailma parim mp3 mängija. Kuid kõik tahavad iPodi, mis sest, et muusika kõlab sealt, nagu keegi laulaks peldikupotis. See on valge, sel on valged kõrvaklapid. Mis teeb pangast panganduse iPodi? Inimesed. Palkame oskuste pärast, vallandame suhtumise pärast," selgitas ta ettevõtete rasket elu.
Näiteks läks Burchil keset Arizona kõrbe rehv katki, mis oli hirmutav, sest raisakotkad kogunesid juba tema ümber. Samas üks veoautojuht peatus ja vahetas ratta. Kui guru tahtis tasuda, siis autojuht keeldus sellest ja andis kaardi, paludes osta tema ettevõtte tooteid. "Inglismaal on aeg oluline, sellise käitumise eest oleks juht vallandatud," tõi ta näite heast suhtumisest, mis võib vallandamiseni viia.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele