• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 25.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu sihib rahvusvahelisi regulaarseid lennuliine

Aastaid õhus keerelnud mõte tuua Tartu lennujaama rahvusvahelised regulaarlennuliinid sai aprillis järgmise tõuke. Nimelt kinnitas Ülenurme vallavolikogu möödunud aastal algatatud detailplaneeringu, mis annab loa lennujaama ümberehitusteks.
Tartu abilinnapea Karin Jaanson sõnul esitas Tallinna lennujaam majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ELi toetuse taotluse lennujaama väljaehitamiseks. Ostetud on ka laienemiseks vajalikud maatükid.
"Euroopas peetakse väga oluliseks regionaalseid lennujaamu just piirkonna arengu mootoritena," räägib Jaanson regulaarliinide vajalikkusest.
Ta lisab, et mullune Turu kõrgema majanduskooli eeltasuvuse uuring näitas, et rahvusvahelised lennuliinid üks kuni kaks korda päevas Tartust tasuvad ennast ära ja potentsiaalsed sihtkohad on Helsingi ja Stockholm.
Tartu lennujaama juhataja Rein Mark täiendab, et üheks sihtpunktiks võib saada veel Riia, sest läbirääkimisi on peetud juba Läti lennufirma airBalticuga. Huvi on tundnud ka Finnairi tütarfirma Finncomm Airlines.
Mark nendib, et projekti tuleb veel investeerida ca 130 miljonit, millega tuleb praegune 1380meetrine lennurada pikendada 1800 meetrini. "Mitmete lennuki-tüüpide jaoks on lennurada liiga lühike," räägib Mark.
Selleks et Tartu lennujaama aktsepteeritaks reisilennufirmade poolt, on vaja tagada lendamise ja maandumise turvalisus ka halvemates ilmastikutingimustes. See aga nõuab uuemat tehnikat.
Marki sõnul on tänavu juba investeeritud uutesse navigatsiooniseadmetesse ligi 22 miljonit krooni.
Plaanide kohaselt võiksid esimesed regulaarlennuliinid alustada kõige varem 2009. aastal, ent hetkel seisab asi raha taga - oodatakse EList toetusrahasid.
Küsimusele, kes rahvusvahelistest liinidest kõige rohkem kasu lõikavad, vastab Mark, et kõige suuremat tulu saab Tartu linn, ülikoolid ning ettevõtjad, kellel on sõprussidemed välisinvestoritega.
"Välisinvestor ei tule investeerima sinna, kus ei ole lennuühendust. Tal ei ole lihtsalt aega mööda maad sinna tulla," põhjendab Mark ja arvutab, et potentsiaalne reisijate arv päevas võiks olla umbes 50 inimest.
Meie tervitame seda mõtet, et Tartu lennujaama tuleksid regulaarlennuliinid.
Kui täna regulaarsed liinid teha, kas see siis kohe homme mingit mõju meie äritegevusele juurde annab, on küsitav. Kindlasti avaldab see aga positiivset mõju tulevikus.
Praegu ei ole küll Soome turistid meie kõige suuremad kliendid, kuid me püüdleme sinna poole, et neid rohkem käima hakkaks. Regulaarliinid tooksid väliskliendid meile lähemale.
Seoses meie asukohaga on uue lennujaama või sadama toomine meile lähemale kindlasti positiivse mõjuga meie tegevusele.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele