Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juunis osteti suur hulk kalleid autosid

    Viimaste hinnad algavad 1,1 miljonist kroonist. Müüdud on tervelt kolm supersportautot Porsche 911 Carrera 4S. Viimase kiirendus nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni on 4,8 sekundit ja tippkiiruseks 288 kilomeetrit tunnis. Seda võimaldab 355hobujõuline mootor. Auto alghinnaks on 1,7 miljonit krooni.
    Superautodest on oma koha meie teedel leidnud ka hiljuti tutvustatud Audi R8, mida müüakse alghinnaga 1,7 miljonit krooni, kuid mille personaliseerimisel läheb hind tavaliselt üle kahe miljoni krooni.
    Kõige eksklusiivsemaks müüdud autoks on kahtlemata Bentley Continental GTC. Tegemist on kaheukselise Continental GT kabriolettversiooniga ja selle hind algab pealtpoolt kolme miljonit krooni. Kurta ei saa ka Mercedeste müüja, kes andis kliendile kätte suure kupee CLi. Tegu polnud aga tavalise versiooniga, vaid Mercedese õukonnatuunija AMG käest läbi käinud versiooniga CL 63 AMG, mille alghind on 2,2 miljonit krooni.
    Audide müügiga tegeleva Reval Auto turundusjuhi Rivo Saarna sõnul on R8 vastu huvi väga suur ja seda mitte ainult meil. Neil on ka pikk ootejärjekord.
    Tehas suudab kokku panna vaid kakskümmend autot päevas. Ootejärjekord on soovijale mitte mingil juhul vähem kui aasta. Lisavarustust R8 tarvis just väga palju tellida ei saa. Autole kõike peale pannes lisandub alghinnale maksimaalselt 25 protsenti. Eesti ostjatele on omased aga mõistlike lisade tellimine.
    Saarna sõnul saab 1,7miljonilisest alghinnast tavaliselt mitte enam kui 2,1 miljonit. Natuke teine lugu on aga A8 luksusautoga, kus lisade nimekiri on tohutult pikem, kuni selleni välja, et tagaistme käetoesse saab külmiku tellida.
    Mercedes-Benz sõiduautode Eesti müügijuhi Allan Kaldoja sõnul on huvi AMG autode vastu muidugi suur, kuid et tegu on väga võimsate ja kallite autodega, jääb nende müüginumber aastas 10-12 auto kanti. Et AMG pakutava võimsusega pole meil tihtipeale midagi peale hakata, on populaarseks saanud AMG disainipaketid, mida on võimalik Mercedestele tellida.
    Kaldoja sõnul on lisavarustuse nimekirjad väga pikad ja auto baashinnale on võimalik teoreetiliselt 70 protsenti lisada.
    Reaalsus on muidugi see, et kallimatele mudelitele lisatakse hinda 20-30 protsenti ja odavamatele 25-35 protsenti.
    Juuni mudelite edetabelit vaadates on ilmselge, miks üle pika aja Toyota esikohalt löödud sai. Uueks kuningaks vähemalt möödunud kuul oli Honda.
    Põhjus on eestlaste maasturihulluses, mille tulemusi näeb CR-V hullumeelsest müügist - tervelt 209 autot. Enamik autofirmasid ei julge ka kõikide mudelite peale kokku nii suurt numbrit loota. Teise koha on sisse võtnud Honda eelmine müügihitt Civic.
    Esiviisik on üldse Jaapani autode päralt, näidates selgelt eestlaste eelistusi. Alles kuuendalt kohalt leiame eelmise aasta ühe "muulase", mis müüs siiski stabiilselt läbi terve aasta - Škoda Octavia. Tõsi, lähiajal on oodata eelistuste muutumisi ja Škoda võib tõusta nii üldises tabelis kui ka mudelite arvestuses uue ja isikupärase Fabiaga.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.