Viimaste hinnad algavad 1,1 miljonist kroonist. Müüdud on tervelt kolm supersportautot Porsche 911 Carrera 4S. Viimase kiirendus nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni on 4,8 sekundit ja tippkiiruseks 288 kilomeetrit tunnis. Seda võimaldab 355hobujõuline mootor. Auto alghinnaks on 1,7 miljonit krooni.
Superautodest on oma koha meie teedel leidnud ka hiljuti tutvustatud Audi R8, mida müüakse alghinnaga 1,7 miljonit krooni, kuid mille personaliseerimisel läheb hind tavaliselt üle kahe miljoni krooni.
Kõige eksklusiivsemaks müüdud autoks on kahtlemata Bentley Continental GTC. Tegemist on kaheukselise Continental GT kabriolettversiooniga ja selle hind algab pealtpoolt kolme miljonit krooni. Kurta ei saa ka Mercedeste müüja, kes andis kliendile kätte suure kupee CLi. Tegu polnud aga tavalise versiooniga, vaid Mercedese õukonnatuunija AMG käest läbi käinud versiooniga CL 63 AMG, mille alghind on 2,2 miljonit krooni.
Audide müügiga tegeleva Reval Auto turundusjuhi Rivo Saarna sõnul on R8 vastu huvi väga suur ja seda mitte ainult meil. Neil on ka pikk ootejärjekord.
Tehas suudab kokku panna vaid kakskümmend autot päevas. Ootejärjekord on soovijale mitte mingil juhul vähem kui aasta. Lisavarustust R8 tarvis just väga palju tellida ei saa. Autole kõike peale pannes lisandub alghinnale maksimaalselt 25 protsenti. Eesti ostjatele on omased aga mõistlike lisade tellimine.
Saarna sõnul saab 1,7miljonilisest alghinnast tavaliselt mitte enam kui 2,1 miljonit. Natuke teine lugu on aga A8 luksusautoga, kus lisade nimekiri on tohutult pikem, kuni selleni välja, et tagaistme käetoesse saab külmiku tellida.
Mercedes-Benz sõiduautode Eesti müügijuhi Allan Kaldoja sõnul on huvi AMG autode vastu muidugi suur, kuid et tegu on väga võimsate ja kallite autodega, jääb nende müüginumber aastas 10-12 auto kanti. Et AMG pakutava võimsusega pole meil tihtipeale midagi peale hakata, on populaarseks saanud AMG disainipaketid, mida on võimalik Mercedestele tellida.
Kaldoja sõnul on lisavarustuse nimekirjad väga pikad ja auto baashinnale on võimalik teoreetiliselt 70 protsenti lisada.
Reaalsus on muidugi see, et kallimatele mudelitele lisatakse hinda 20-30 protsenti ja odavamatele 25-35 protsenti.
Juuni mudelite edetabelit vaadates on ilmselge, miks üle pika aja Toyota esikohalt löödud sai. Uueks kuningaks vähemalt möödunud kuul oli Honda.
Põhjus on eestlaste maasturihulluses, mille tulemusi näeb CR-V hullumeelsest müügist - tervelt 209 autot. Enamik autofirmasid ei julge ka kõikide mudelite peale kokku nii suurt numbrit loota. Teise koha on sisse võtnud Honda eelmine müügihitt Civic.
Esiviisik on üldse Jaapani autode päralt, näidates selgelt eestlaste eelistusi. Alles kuuendalt kohalt leiame eelmise aasta ühe "muulase", mis müüs siiski stabiilselt läbi terve aasta - Škoda Octavia. Tõsi, lähiajal on oodata eelistuste muutumisi ja Škoda võib tõusta nii üldises tabelis kui ka mudelite arvestuses uue ja isikupärase Fabiaga.