Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõõna ajal mõtle tõusule

    Mulle jääb arusaamatuks, miks Äripäev hindab läbi mitme lehenumbri mõistusevastaseks Eesti Raudtee tegevust, mis on suunatud raskeid olusid trotsides tõrgeteta töö jätkamisele ning arengukursi hoidmisele.
    Üldteada on, et maist vähenesid kaubavood pea kolmandiku ja see on pannud ettevõtte raskesse olukorda. Ometi ei tähenda uute oludega kohanemine raudteele käega löömist ja Eest Raudteele uste sulgemist.
    Kindlasti tuleb juhatusel langetada keerukaid otsuseid, kuid nende eesmärk ei ole saavutada hetkeefekti, vaid teenida pikema arengu huve. See, et täna ei lähe meil idasuunal hästi, pole põhjus arenguvõimalusi prügikasti heita ja Eesti Raudtee tulevikust loobuda.
    Üks selline otsus oli Äripäevas etteheiteid pälvinud lisavedurite rentimine. Juunis väitsid eksperdid ja kinnitasid ka partnerid, et langenud kaubamaht hakkab taastuma. Nii ka juuni lõpus ja juuli alguses juhtus. Seetõttu vajasime kauba tõrgeteta äraveoks rohkem vedureid, kui meil oli kasutada.
    Paraku leidsid juuli keskel Vene poliitikud uusi põhjusi Eesti kolleegide ja siin toimuva peale solvuda, mis andis kohe tunda kaubaveo uues, kuigi väiksemas languses.
    Lisavedureid rentides võtsime äririski, nagu seda ettevõtetes iga päev tehakse. See võib esmalt tunduda ebaotstarbekas, ent arvestagem, et rendileping on sõlmitud 1,5 aastaks ja madalaimate hindadega, mida meil on iial õnnestunud saada.
    Enne maid oli meil kaubaveoks piirilt 12 2TE116 tüüpi vedurit, neist pooled renditud. Täna oleme sama tüüpi kuuele vedurile lisaks rentinud neli. Toonitan, et Vene vedurite ekspluatatsiooninormid nõuavad sagedast hooldust ja remonti, veerand neist on pidevalt aktiivsest kasutusest väljas.
    Meie suutlikkus tõrgeteta lisaveduriteta kaupu vedada on isegi praegustes tingimustes kaheldav. Tõusnuks juulis kaubavood ilma piisavate veduriteta, jäänuks me kauba piirilt toomisega jänni. Kriitikud saanuks siis tänitada, et kus on piirangud, kui ettevõte ise ei saa kaubavedudega hakkama.
    Sügisel ja talvel kasvab meie teedel veetava kaubaveo maht 3 mln tonnini kuus. See tähendab Eesti Raudteele Petserist ööpäevas 10 rongi ära vedamist.
    Arvestame, et Vene-suunalise transiidi vähenemist saab kompenseerida uute turgude jt suundade arendamisega, olgu siis Hiinasse, Kasahhi või mujale. Eestist liiguvad aina suuremad regulaarsed konteinerrongid Moskvasse, varsti ka Kasahhi ja Odessasse. Loomulikult tuleb uute turgude nimel teha kõva tööd, aga halades ei saa need võimalused iial teoks.
    Tänavu kärbime ettevõtte kulusid 200 mln krooni võrra. Seisame 200 inimese koondamise lävel. Need sammud ei lõika ära Eesti Raudtee tulevikku, vaid muudavad meie tegevuse efektiivsemaks. Seetõttu ületavad investeeringud tänavu 700 mln krooni, mille tulemusena saavad rongid kiiremini ja turvalisemalt liikuda ning paraneb ettevõtte võimekus kaubavedusid teenindada.
    Valmistume 2008-2009 riiklikult prioriteetse Rail Baltica projekti elluviimiseks. Äsja kuulutasime välja hanke 112 000 liipri ostuks, mida kahel järgneval aastal vajame Tartu-Valga raudteelõigu kapitaalremondiks. Osaleme Koidula uue piiripunkti väljaehitamises. Juulis viisime lõpule hanke 450 platvormvaguni ostmiseks (maksumus 292 miljonit), toetamaks kasvava potentsiaaliga konteinervedusid.
    Siin sobib parafraseerida Mark Twaini veidi kulunud ütlust - teated Eesti Raudtee hukust on ennatlikud. Olen veendunud, et raskused ja nendest tugevamana välja tulek tõotavad Eesti Raudteele edukamat tulevikku.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.