• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,11
  • DOW 300,01%42 175,88
  • Nasdaq −0,48%19 452,22
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,11
  • DOW 300,01%42 175,88
  • Nasdaq −0,48%19 452,22
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 11.09.07, 19:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Internet mõjutab ajalehtede arengut

Tallinnas täna Rahvusraamatukogus toimunud Eesti Ajalehtede Liidu (EALL) korraldatud seminaril tõdesid esinejad, et internet on ajalehtede arengu oluline mõjutaja.
Seminaril "Kuhu liigub moodne ajaleht" esinesid ettekannetega Helsingi Ülikooli lektor Tiit Hennoste, meediaekspert Ilmar Raag ning USA ja rahvusvahelise taustaga ajaleheekspert ja multimeediakonsultant Martha Stone, teatas ajalehtede liit.
Tiit Hennoste keskendus oma ettekandes žanrile ja eetikale. Tema hinnangul on internet ajalehtede keskne mõjutaja ehk siis internet mõjutab seda, kuidas paberil asjad välja nägema hakkavad. Hennoste rääkis, et internet on hakanud hävitama žanre, muudab uudisväärtuse hierarhiat ning allikaid. Ta lausus, et paberil olev ajaleht ei kao, vaid muutub ajakirjalikumaks, ajakirjad aga muutuvad raamatulikumaks..
Ilmar Raag märkis oma ettekandes, et meediat alahoidvad nähtused on uudishimu ja stabiilsus. Samuti vaatles ta, kust tulevad ajakirjandusse uued ideed. Ta rääkis, kuidas perifeersed ideed võivad oluliselt mõjutada ja rikastada ajakirjanduse arengu põhitrende.

Artikkel jätkub pärast reklaami

USA ajaleheekspert Martha Stone Chicagost kõneles trendidest ajalehtede arengust USA ja maailma näitel. Stone´i sõnul ei oska ajalehtede tegevjuhid öelda, mis toimub 10 aasta pärast, kuid ta tõdes, et ajakirjandus muutub integreeritumaks. Stone´i sõnul on tulevikus olulisem koht lugejate osalemisel ning kontroll läheb meedia tarbijatele. Samuti muutuvad olulisemaks nišiväljaanded. Tema sõnul kujunevad multimeedia arengu raames lehtedele oluliseks veebikaameraga toodetud videod.
Seminari lõpetas paneeldiskussioon teemal "Lugeja loodud sisu kasutamine ajalehes", kus osalesid Martha Stone, Eesti Päevalehe peatoimetaja Lea Larin, Postimees Online´i vastutav väljaandja Aivar Reinap ning Eesti Ekspressi peatoimetaja Priit Hõbemägi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele