Miljoneid inimesi hõlmava kasutajaskonnaga
sotsiaalsed veebivõrgustikud MySpace ja Facebook võivad reklaamiostjatele
isikuandmeid müües teenida hiigelsummasid, kirjutas Eesti Ekspress.
MySpace, üks enimkülastatavaid veebikülgi internetis, teatas, et pärast poolt aastat katsetusi on nad välja töötanud programmi, mis suudab kohandada kasutaja ekraanil ilmuvat reklaami vastavalt tema MySpace`i profiilis kirja pandud isikuandmetele, MySpace`i omaniku, USA meediakorporatsiooni Fox Entertainment Group üksuse Fox Interactive Media andmetel suurendab reklaamikohandamise tehnoloogia koguni 80 protsenti tõenäosust, et kasutaja ka reklaamile vajutab.
MySpace`i tuline rivaal Facebook arendab aga samal ajal juba sarnast reklaaminäitamise teenust koostöös Microsoftiga.
Privaatsuse pooldajatel ajab korporatsioonide arendatav jälgimissüsteem harja punaseks. "Inimesed peaksid saama oma sõpradega suhtlema onlainis ilma kartuseta, et Rupert Murdoch või Mark Zuckerberg nende tegevust jälgivad," kommenteeris digitaalmaailmas inimõiguste kaitse eest seisva asutuse Center of Digital Democracy tegevdirektor Jeff Chester vana meediamoguli ning noore Facebooki looja tegevust eetikapiiril. Samas näitas aga Pace`i Ülikoolis läbiviidud uurimus, et Facebooki ja MySpace`i kasutajad on valmis laskma kasutada oma isiklikke andmeid vastutasuks hüvede eest, mida sotsiaalsete võrgustike veebiteenused neile pakuvad - uute tuttavate leidmine, pildi- ja filmimaterjali eksponeerimine jne.