Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    2008 toob kulude tõusu

    Järgmise aasta logistikaeelarve tõus on möödapääsmatu. Umbes 10% tuleb arvestada lisaks.
    Kindla kulutõusuna arvestatakse kütusehinda, kuna uuest aastast tõuseb kütuseaktsiis. Teised suuremad kasvavad kululiigid on erinevad ja sõltuvad seekordses küsitluses vastanute tegutsemisvaldkonnast.
    Ettevõtted mõtlevad, kuidas kasvavaid kulusid ohjata. Eelkõige üritatakse pitsitada teenuse pakkujaid - remondi- ja transpordifirmad peavad arvestama tihedama konkurentsiga, kuna ettevõtted üritavad soodsama hinna leidmiseks kaasata rohkem pakkumisi. Teiseks vaadatakse üle enda tegevus - tegevuste automatiseerimine ladudes, tarnetingimuste ümber rääkimine ja ebaökonoomsete transpordivahendite väljavahetamine. Tuleb leida võimalusi kulude kokkuhoiuks.
    Täpselt pole järgmise aasta logistikaeelarve veel teada, ent eeldatavasti tõuseb see 2007. aastaga võrreldes 6-7 protsenti.
    Prognoosime, et kõige rohkem kasvavad tankkonteinerite (intermodaalne) ja treilervedudega seotud kulutused. Detailselt kuluanalüüsi meil pole, ent esimesel juhul on peamine põhjus nõudluse suurenemine. Palkade ja kütuse hinna tõus läheb arvesse mõlemal juhul.
    Selleks et kulutusi logistikale vähendada, kaasame rohkem pakkujaid, selgitamaks välja konkurentsivõimelist teenusepakkujat.
    Tegeleme nn one stop shopping'u kontseptsiooniga vedelkeemia veol, ladustamisel ja pakendamisel. Seda seetõttu, et saavutada kulutuste vähendamist.
    Kasutame erinevaid mõõdikuid (KPI) laoseisude, inventory turn'i ja käibekapitali varude hindamisel.
    Logistikakulude kasv järgmiseks aastaks on planeeritud umbes 10 protsenti.
    Igal juhul jääb eelarve kasvu protsent selgelt alla käibe prognoositavale kasvule. Peamine kulude kasv tuleb uute rendipindade kasutuselevõtmisest.
    Oma kulude piiramiseks oleme eriti sel aastal logistikas investeerinud palju uutesse lahendustesse.
    Kesklaos oleme kauba komplekteerimise viinud paberilt arvutisse (tõstukites on arvutid, kus tellimusi käsitletakse paberist saateleheta). See võimaldab meil jätta kulutused tööjõule järgmisel aastal samaks ehk oleme efektiivsemad.
    Transpordikulusid planeerime vähendada, leppides tarnijatega kokku meile paremaid tarnetingimusi (DDU, DDP).
    Mais pakkusin järgmise aasta logistikaeelarve kasvuks 10 protsenti, enam ma nii optimistlik ei ole.
    Kasvuks võib tulla 15 protsenti. Seda näitab ka tarbijahinnaindeksi tõus. Kui mais kallines transport eelmise aastaga võrreldes 0,4 protsenti, siis oktoobris 7,7 protsenti. Teenuste hinna tõus oli eelmise aastaga võrreldes oktoobris 11,3%.
    Enim tõusevad sisseostetavad teenused (autode remondikulud ja kulud liikluskindlustustele, millest ajakirjanduses räägitakse veel vähe), kütusehinnad (tänu mootorikütuse aktsiisi tõusule ja kütuse kallinemisele maailmaturul.
    Palkade tõus tuleb väiksem kui 2007. aastal, umbes 10 protsenti.
    Kulutuste optimeerimiseks vaatame üle lepingud autode remondifirmadega. Samuti vahetame liiga palju kütust tarbivad masinad ökonoomsemate vastu.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Microsoft: algasid Vene mõjutuskampaaniad USA valimisteks
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.