• OMX Baltic0,41%297,09
  • OMX Riga0,03%916,19
  • OMX Tallinn0,14%2 041,16
  • OMX Vilnius0,1%1 206,08
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 1000,29%9 121,95
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,07
  • OMX Baltic0,41%297,09
  • OMX Riga0,03%916,19
  • OMX Tallinn0,14%2 041,16
  • OMX Vilnius0,1%1 206,08
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 1000,29%9 121,95
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,07
  • 14.01.08, 18:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam: Hiina eksperdid tulevad Eestisse appi

Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ütles venekeelsele majandusuudiste portaalile dv.ee, et Muuga ja Ningbo sadama koostöö edenedes hakkavad siin käima Hiina eksperdid.
Tema sõnul pole täna teada, kas nad siin ka püsivalt paiknema hakkavad.
"Muuga sadama idaosa laienduse ehituseks tuleb teha kindlasti rahvusvaheline hange ning parim pakkuja võidab," ütles Kaljurand ning lisas: "Ehitus toimub etapiti aastate vältel, praegu ei ole töövõtjaid veel teada".
Ta möönis, et sadama idaosa laiendus oli Tallinna Sadamal plaanis niikuinii, hiinlaste tulek annab sellele arendusele tema sõnul lisakindlust ning loob uusi võimalusi sadamate kasutamiseks ja transiitkaubanduse arenguks terves Eestis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehituskulude jagunemise kohta märkis juht, et täpne finantsplaan on alles koostamisel, nii nagu ka täpne koostöölepe. Praegu sai sõlmitud kavatsuste protokoll, kus mahud ja suurusjärgud on ära toodud hinnanguliselt.
Kaljuranna sõnul on hiinlaste kogemused sadamate arendamisel kahtlemata olulised, eriti konteinervedude arendamisel, ning kindlasti on eestlastel sealt palju õppida. Konkreetne Ningbo sadam käitles 10 aastat tagasi sama palju konteinereid kui Tallinna Sadam täna. Tänaseks päevaks on nende mahud suurenenud ligi 10 miljoni TEU-ni aastas, mis on märkimisväärne tulemus.
„Kui projekt lõpuks realiseerub, mängib see kindlasti olulist rolli Eesti transiidi tulevikus“, resümeeris Kaljurand.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 5 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele