Kärpimise põhjuseks on reisijate kesine huvi sihtkohtade vastu. Alles mullu 27. septembril avas Estonian Air lennuliikluse liinil Tallinn-Kuressaare-Stockholm, mida hakkas teenindama 33kohaline Saab 340.
"Eks ta üks kurb sündmus oli," kommenteeris Turismifirma Arensburgi Reisid juht margus Mölder Estonian Airi otsust. "See lennuliin oli raskel ajal tehtud. Saaremaa pealinn kannataks aasta ringi 50kohalise lennuki ära."
Mölder märkis, et Saaremaa lennuühendust häirivad ka ettearvamatud ilmastikuolud. Seega pole garanteeritud, et turistid suurüritustele alati kohale jõuavad või sealt jälle õigeks ajaks koju saavad.
"Estonian Airi Saab oli muidugi pisut mugavam kui Aviesi lennuk," võrdles Mölder. Samas rääkis Aviesi kasuks see, et lennata sai kuuel päeval nädalas ning riiklikust dotatsioonist tingituna olid pileti hind konkurendi omast madalam.
Estonian Air sobis aga ärimeestele paremini, kuna tema lennuk lendas edasi Stockholmi. "Ka teised jätkulennuvõimalused olid väga head," ütles Mölder. "Ärimeestele oli ikka väga mugav."
Kuuel nädalapäeval Tallinna-Kuressaare liinil lendava Aviesi regulaarliinide mänedžer Inga Rjazanova ütles, et Estonian Airi otsus lennud katkestada neid eriti ei mõjuta.
Samas möönis Rjazanova, et suvel jätkuks reisijaid nii neile kui Estonian Airile.
Kui Estonian Air orienteerus Rjazanova hinnangul rohkem Rootsi reisijatele, siis Avies veab peamiselt kuressaarlasi.
Seotud lood
Pro Kapital Grupp AS asutati 1994. aastal Itaalia ettevõtja Ernesto Preatoni visionaarsel eestvedamisel, nähes võimalusi okupatsioonijärgsel, ent siiski tärkaval Baltikumi turul. Märgates nii Balti riikide kui ka Skandinaavia ja Mandri-Euroopa kultuurilisi ja majanduslikke sarnasusi, kasutas Preatoni ära esmaklassiliste maatükkide soodsat kättesaadavust – strateegiat, mis seisnes suure arendusportfelli omandamisel ning pani ühtlasi vundamendi tänasesse ulatuvale eduloole.