Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maasturite isa - Hummer

    Miks on suutnud jälle hästi müüma hakata nüüdseks juba viis aastat vana mudel? Sellepärast, et vana hea kombe kohaselt tehti autole uuenduskuur. Tõsi, väliselt tähendas see seda, et suur jänkidemaa mees näitas peekonist rasvase näpuga, et mis te arvate, kui värviks stange all oleva plastiku halliks. Mõeldud, tehtud ja facelift valmis. Hmm… Tegelikult mitte ainult. Tõelised muutused on peidus kesta all. Vana hea Ameerika kombe kohaselt olid ka Hummerid enne seest kaunistatud kange plastikuga. Kujundus oli samuti mitte eriti suurepärane ja oli üsna raske aru saada, kuhu see hunnik raha läheb, mida selle auto eest küsitakse. Nüüd on kellelegi seal mõistus pähe tulnud, suurusevaimustusest on mööda vaadatud ning langetatud on lausa asjalikke otsuseid. Armatuur on saanud uue kujunduse, mis on silmale kena vaadata. See pole aga kõige olulisem muutus. Materjalid on pehmed. Arvatavasti on keegi disainimeeskonnast kogemata istunud mõnes Euroopa kvaliteetautos, läinud kogemata vastu armatuuri ja avastanud, et see ei peagi pärast kuuesajakilose käe puudutust mõranema ega nagisema, vaid võib olla lausa pehme kattega. Nii on ka Hummer saanud hinnale ja staatusele kohase sisu. Materjalid on viisakad ja mis peamine - mitte enam jälgilt kalgid, vaid pehmed ja kvaliteetsed. Tähelepanu on pööratud detailidele, nagu näiteks armatuuri valgustus, mis on väga ilus. Ka kell on omanäoline disainiime. Kuskile pole kadunud ka see, mida auto esindab - matšolikkus. Käigukang on endiselt selline, millest mahub kahe käega haarama ja ukselinke ei saa ka raudkangiga puruks murda. Kahe esiistme vahel olevasse panipaika võib endiselt lapse sisse panna - see on nii suur. Hummerit on võimalik soetada keskkonsoolis oleva ekraaniga või ilma. Mõlemal juhul saate tagurduskaamera. Kui ekraani pole, tuleb väike telekas välja tahavaatepeegli külje pealt tagurpidi käigu lülitamisel - igati šeff lahendus minu arvates.
    Uuendusi on saanud ka kapotialune. Autol on nii uus käigukast kui ka uus mootor. Mootor on juba Cadillac Escalade'i pealt tuttav 6,2-liitrine V8 bensiinimootor. Käigukast on samuti moodsam. Jõudu on autol nüüd rohkem kui eelmisel variandil. Endiselt on auto aga sama raske kui enne ja seda keret oleks raske ükspuha millisel jõuallikal vedada. Auto pole endiselt mingi lennuk, kuid ega ei tahakski, et ta seda oleks. Hummer on rahulikuks kruiisimiseks, selline kergelt poose olek rooli taga. Ja see auto on oma eesmärgi täitnud, sest viis aastat vanast disainist hoolimata lähevad inimesed tänaval äksi täis.
    Küsimus on selles, kas oleks üldse olnud vaja muuta selle auto välimust. Vastus on ei. Välimus on endiselt põhjus, miks teda armastatakse ja vihatakse. Ta on üdini matšo ja suur nagu kortermaja. Tema nina nägemine oma tahavaatepeeglis sunnib teisi liiklejaid teed andma, sest keegi ei taha põrkuda võitmatuga. Endiselt on ilusad need vanamoodsad veoautolikud tuled katusel ja külgedel. Ma ei muudaks küll midagi, miks peakski - auto näeb välja staatusele kohane. Ta on endiselt kõigi maasturite isa.
    Fotod: Tanel Murd
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.