• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.10.08, 16:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ligi: oleme automaksu poolt, kuid mitte majanduslanguse ajal

Reformierakondlane Jürgen Ligi tunnistas tänases "Ülekuulamises", et erakond püüab vältida sotsiaaldemokraatide soovitava automaksu kehtestamist majanduslanguse ajal. Kuid on seisukohal, et autosid tuleb maksustada.
Sotsiaaldemokraat Indrek Saar kinnitas, et automaks on vajalik, et suunata inimesi tarbima vähem kütust ja ostma keskkonnasõbralikumaid autosid. Saare arvates on kõige lihtsam mõõta CO2 taset autodel ning selle põhjal määrata maksu suurus. Vanemaid autosid tuleks sotsiaaldemokraatide hinnangul maksustada võimsuse järgi.
Saar ütles, et keskkonnasäästlikematel ja väiksematel autodel tuleks summaks esmase registreerimismaksuna ligikaudu 3000 krooni ja hummeri-tüüpi masinatel kuni 120 000 krooni.
"Võrreldes meie põhjanaabritega on see suhteliselt väike protsent auto hinnast. Taanlastel ulatub maks kuni 180% ja soomlastel kuni 80% auto hinnast," selgitas Saar, kelle sõnul oleks võimalik selle seaduseelnõu raames kokku koguda umbes 1,5 - 2 miljardit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ligi sõnul on reformierakonna seisukoht, et autosid peab maksustama. Parim viis on tema arvates aga kütuseaktsiis, mis mõõdab kõige paremini koormust, mida auto ühiskonnale ja loodusele tekitab.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele