Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    120 miljonit arenguabi

    Reedel kehtestab Valga linnavolikogu Väike-Laatsi tööstuspargi detailplaneeringu. Tööstuspargi suurus on umbes 60 hektarit, park rajatakse kolmes osas.
    Esimese etapi jooksul (u 30 ha) ehitatakse kruntide piirini vee- ja kanalisatsioonisüsteemid, rajatakse elektriliinid, jalgteed, välisvalgustus ja sideliinid. Kruntide suurus on 0,1-5,8 hektarit. Logistikapargi planeeritava ala suurus on ligikaudu 50 hektarit.
    2011. aastaks võetakse sellest kasutusele neljahektariline ala. Esimese etapi käigus ehitatakse poolehektarilisele alale laoplatsid konteineritele, valmistatakse ühehektarilisel alal ette pinnas terminali laiendamiseks ja rajatakse sideühendus ning välisvalgustus. Samuti ehitatakse raudteeharud ja ühendusteed põhimagistraalidega.
    Valga linnavalitsuse arenguameti juhataja Meelis Linnamägi ütles, et linn arendab parke ise. "Parkide arendamisega tegeleb Valga linnavalitsus ning edaspidi ilmselt linnale kuuluv mittetulundusühing. Selle ülesanneteks on tegeleda logistika- ja tööstuspargi arendamise ja turundusega.
    "Aidata tööstusparki siseneda soovijatel leida tööjõudu ning pakkuda neile nõustamis- ja tugiteenuseid, hoida korras tööstuspargi ja logistikapargi infrastruktuuri, abistada ettevõtteid toetuste taotlemisel," loetles Linnamägi.
    Piirijaama valmimine Koidulas on eelduseks, et Valka rajatavad pargid tõrgeteta töötaksid. Soome, Rootsi ja Saksamaale metallkonstruktsioone tootva Eha Rauatööd OÜ omanik ja juhataja Kaupo Roop arvab, et praegusel kehval ajal peaksid ettevõtjad igal juhul ringi vaatama ja igas mõttes soodsamaid tegutsemispaiku otsima.
    "Valga on geograafilises mõttes heas kohas. Riia ja selle sadama lähedus on ülimalt oluline (160 km linnulennult), maanteed saavad siin kokku, korralik raudteesõlm on ka olemas, kuigi praegu see kahjuks ei toimi. Tööjõudu linnas küll napib, aga samas on Valmiera 40 kilomeetri kaugusel, Otepää ja Tõrva umbes sama kaugel. Seega peaks ka töötajaid ettevõtetesse leiduma. Koidula piirijaama asuti ka ehitama, mis on rajatavat logistika- ja tööstusparki silmas pidades vägagi tähtis," arutles Roop.
    Ta arvab, et just järgmisel sügisel vajub Eesti majandus sügavaimasse lohku, kuid seejärel alustab taas tasapisi tõusu.
    "Kellel leidub vabu vahendeid, see võiks just kriisi ajal tulevikule ja uuele tõusule mõelda," rõhutab Roop.
    Miks võiks ettevõtja huvi tunda just Valka rajatava tööstus- ja logistikapargi vastu?
    Juba aastaid Valgas tegutsenud ASi Estreftransservice juhataja Uno Heinla ütles, et Valga geograafiline asend on igati hea. "Venemaa, Läti ja Leedu turud on nii raudtee- kui ka autotranspordi seisukohalt lähedal. Kõik lähtub tootmisettevõtte toodangu struktuurist: kust tuleb toore, millistele turgudele on valmistoodang suunatud. Valgas on arenenud infrastruktuur ja vabaaja veetmise võimalused. Kahjuks oleme me ikka veel Eesti mõistes väikelinna staatuses ja investeerija on vaadanud Valgast mööda," ütles Heinla.
    Ta arvas, et probleemiks saab tööjõu puudus. "Valga vananeb iga aastaga. See on tingitud huvitavate töökohtade puudusest. Valgal on tulevikus perspektiivi, kuid millal see aeg tuleb, on keeruline ennustada. Aitab sellele kaasa tööstuspark või miski muu, näitab aeg. Kuskilt tuleb aga alustada," märkis Heinla.
    Tööstuspark on mõeldud alustavatele ja laienevatele ja tootmist ümberpaigutavatele, ettevõtetele, kes leiavad Valgast soodsa hinnaga maa ja tööjõu ning hea logistilise asukoha.
    Logistikapark on mõeldud konteinerterminali väljaehitamiseks, samuti ettevõtete regionaalsete logistikakeskuste rajamiseks.
    Tööstusparki ootame metalli-, puidu-, elektroonika-, biokütuste, ehituskonstruktsioonide ja-materjalide tootjaid, komplekteerijaid ja ladustajaid, toiduainete- ja kergetööstuse, plastmasstoodete valmistajaid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Karl-Eduard Salumäe: Eestis on kiiruse mõõtmisesse kinni jäädud
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
USA aktsiaturg tõusis neljandat nädalat järjest
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand: kui iseloomud ei klapi, siis koostööd ei tule
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Arvustus. Dacia Jogger oleks nagu odavamate hindadega ajast välja vupsanud
Metsik inflatsioon lööb valusalt rahatasku pihta, uued autod läinud liiga kalliks ning linnamaasturid ei kõlba? Astuge siiapoole …
Metsik inflatsioon lööb valusalt rahatasku pihta, uued autod läinud liiga kalliks ning linnamaasturid ei kõlba? Astuge siiapoole …
McDonald's avab Ukrainas taas oma restoranid
USA kiirtoidugigant McDonald's, kes pool aastat tagasi oma restoranid Ukrainas Venemaa põhjustatud sõja tõttu sulges, pöördub tagasi ja avab need pealinnas Kiievis ja riigi lääneosas.
USA kiirtoidugigant McDonald's, kes pool aastat tagasi oma restoranid Ukrainas Venemaa põhjustatud sõja tõttu sulges, pöördub tagasi ja avab need pealinnas Kiievis ja riigi lääneosas.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.